Презентация на тему "Ecology around us (Экология вокруг нас)" 7 класс

Презентация: Ecology around us (Экология вокруг нас)
Включить эффекты
1 из 22
Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3.6
4 оценки

Комментарии

Нет комментариев для данной презентации

Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.


Добавить свой комментарий

Аннотация к презентации

Интересует тема "Ecology around us (Экология вокруг нас)"? Лучшая powerpoint презентация на эту тему представлена здесь! Данная презентация состоит из 22 слайдов. Средняя оценка: 3.6 балла из 5. Также представлены другие презентации по иностранным языкам для 7 класса. Скачивайте бесплатно.

Содержание

  • Презентация: Ecology around us (Экология вокруг нас)
    Слайд 1

    Тема: Ecologyaround us

    Автор: Коломиец Татьяна Николаевна учитель английского языка высшей категории МБОУ СОШ №23 г.Новороссийска Конспект урока английского языка для 7 класса к УМК English- 7 авторы Кузовлев В.П. и др.

  • Слайд 2

    “Ecologyaround us”

  • Слайд 3

    What science studies nature?

    Ecology

  • Слайд 4

    What are the main ecological problemsof today?

    Air pollution Water and land pollution Fires Trees are cut down

  • Слайд 5

    Add one word to make proper word combination

    a national … the grand … a nature … to protect the… a unique… air … … tourist places to damage …

  • Слайд 6

    There are a lot of factories and __________ in my city. They ________ a lot of chemicals into the air and into the _________. They poison water into the ________. Fish can’t live in it. ____________ is destroyed. We must ___________ nature as we can. throw sea plants wildlife protect water

  • Слайд 7

    Match the words on the left with the definitions on the right.

    Environment Hunters The earth A Nature reserve A tree Litter It’s the place where animals, birds and plants are protected. The material which pollutes rivers, lakes and forests. Everything that is around us. People who kill animals for their meat and fur. A planet where we live. Plants which give us fruits.

  • Слайд 8

    Do you know about national parks in Russia?

    Now there are 23 national parks and 84 nature reserves in Russia.

  • Слайд 9

    The Caucasian State Reserve

    one of the largest and most interesting mountain and forest reserves in the world; 1924; 270,000 hectares; the Caucasian goat, deer and the pine marten; birds from taiga:- such as a bullfinch; the leopard, lynx, brown bears, boars and foxes;

  • Слайд 10

    Black Lands

    Nature reserve Black Lands; Kalmykia; 1990; 121 thousand hectares; Lake Manych; Water birds and saiga(сайгак); Nature.

  • Слайд 11

    Prielbrusie

    National park Prielbrusie; Kabardino-Balkaria; 1986; 100 thousand hectares; Elbrus; Different animals; Nature and mountains.

  • Слайд 12

    Everglades

    Everglades; In the USA, in Florida; In 1947; Aligators; 6000 square kilometres; Nature.

  • Слайд 13

    Great Smoky Mountains

    Great Smoky Mountains; In the USA; In 1934; 2100 square kilometres; Black bears, salamander; Nature.

  • Слайд 14

    WHAT ARE THE RESULTS OF OUR INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT?

    We pollute the air.We change the climate. When the air is polluted, climate is changed.

  • Слайд 15

    When the fire is left, the forest is destroyed. We leave a fire. – We destroy the forest.

  • Слайд 16

    When plastic bottles are thrown away, nature is damaged. We throw away plastic bottles. –We damage nature.

  • Слайд 17

    When litter is left in the forests, animals are hurt. We leave litter in the forests. – We hurt animals.

  • Слайд 18

    When trees are broken, birds are disturbed. We break trees. – We disturb birds.

  • Слайд 19

    When litter is thrown in the rivers and seas, the water pollution is caused. We throw litter in the rivers and seas. – We cause water pollution.

  • Слайд 20

    Complete the sentences with model verbs:

    can, we, plant, trees We can plant trees. not, they, disturb, must, animals, wild. They must not disturb wild animals. School, need, we, clear up, a, yard. We need clear up a school yard.

  • Слайд 21

    Fill in active words:

    Cars … air in big cities. Fish dies in … , rivers and seas. Animals are … . Factories and plants put waste into the … . Fires … forests.

  • Слайд 22

    Изображения использованы со след сайтов: http://repetitor8.ru/alkogolizm/vodka-cpoili14.htmlhttp://www.zaecomir.ru/z-kabard-foto.htmhttp://www.photosight.ru/users/46057/photos/?pager=2http://wallpapers.99px.ru/i/?pid=3911http://www.gumilev-center.az/chernye-zemli-v-geoprostranstve-evrazii/http://strana.ru/places/30915http://www.contrasterra.ru/topic/detail/2520http://fotki.yandex.ru/users/kostya-koshelev/view/603583/?page=7http://www.sundancechannel.com/sunfiltered/2008/07/unesco-natural-world-heritage-sites-face-more-threats/http://www.floridaadventuring.com/national-parks-in-florida.htmlhttp://www.uadream.com/tourism/America/USA/element.php?ID=49424http://www.attractions-gatlinburg.com/national_park.htmlhttp://vksors.org.ua/category/dokumenty/page/4http://www.artsides.ru/?ItemID=3004&SetID=56http://chizhov-s-v.ru/newsreader/290http://novos.mk.ru/article/2011/04/12/580191-chto-nam-zhdat-ot-sezona-ognya.htmlhttp://www.megaservice.com.ru/statii.html

Посмотреть все слайды

Конспект

Автор: Коломиец Татьяна Николаевна

Учитель английского языка МБОУ СОШ №23г. Новороссийска

Конспект урока английского языка для 7 класса к УМК English- 7 авторы Кузовлев В.П. и др.

ТЕМА: Ecology around us.

ЦЕЛИ:

ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1) развивать умения учащихся в составлении предложений по

известным данным;

2) развивать умения учащихся в понимании прочитанного текста;

3) развивать умения учащихся в монологической речи, а также устной

неподготовленной речи;

4) активизировать в речи учащихся изученные ЛЕ;

ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1) познакомить с различными природными заповедниками России;

2) познакомить учащихся с Кавказским Биосферным заповедником

(находящемся на территории Краснодарского края)

3) воспитывать любовь и уважение к природе и животным;

ЛИНГВО – СТРАНОВЕДЧЕСКИЕ ЗАДАЧИ:

формировать интерес учащихся к родной стране;

развивать интерес учащихся к экологическим проблемам не только в англоязычных странах, но и в России.

ФОРМА: мультимедийный урок (заключительный урок по теме).

I Начало урока

1) Орг.момент

Good evening, dear friends!

The theme of our lesson is Nature reserves and National parks.

2) Реч. зарядка

- What science studies nature?

Ecology studies nature.

What are the main ecological problems of today?

Air pollution.

Fires.

Trees are cut down.

Water pollution.

Land pollution.

What ecological problems can you see at the screen?

Water and land are polluted.

Trees are cut down.

Animals are damaged.

Wildlife is damaged.

Litter is thrown in the rivers.

Health is spoilt.

Фон.зарядка

Complete the phrases:

a national … ( park )

the Grand … ( Canion )

a nature … ( reseve )

to protect the … ( nature )

a unique … ( place )

air … ( pollution)

… tourist places ( popular, interesting )

to damage … ( nature)

Translate the phrases:

Загрязнять окружающую среду to pollute the environment

Мусор garbage

Обижать животных to hurt animals

Сажать деревья to plant trees

Выбрасывать мусор to throw away litter

Перерабатывать ненужную бумагу to recycle waste paper

Вырубать молодые деревца to cut down baby trees

Охранять природу to protect nature

Использовать бутылки заново to reuse bottles

Беспокоить диких животных to disturb wild animals

Сократить загрязнение to reduce pollution

II Основной этап

1. Практика навыков чтения с употреблением ЛЕ:

throw (2) sea (4) plants (1)

wildlife (5) protect (6) water (3)

There are a lot of factories and (1)__________in my city. They (2)________ a lot of chemicals into the air and into the (3)_________. They poison water into the (4)________. Fish can’t live in it. (5)____________ is destroyed. We must (6)___________ nature as we can.

2. Сопоставить понятие с дефиницией:

Environment a) It’s the place where animals, birds and

plants are protected.

Hunters b) The material which pollutes rivers, lakes

and forests.

The Еarth c) Everything that is around us.

A Nature reserve d) People who kill animals for their meat and

fur.

A tree e) A planet where we live.

Litter f) Plants which give us fruits.

1-с, 2-d, 3-e, 4-a, 5-f, 6-b.

3. Кейсы для неподготовленной монологической речи учащихся:

The Caucasian State Reserve

image1.jpg image2.jpg image3.jpg

one of the largest and most interesting mountain and forest reserves in the world;

1924;

270,000 hectares;

the Caucasian goat, deer and the pine marten;

birds from taiga:- such as a bullfinch;

the leopard, lynx, brown bears, boars and foxes;

Black Lands

Nature reserve Black Lands;

Kalmykia;

1990;

121 thousand hectares;

Lake Manych;

Water birds and saiga (сайгак);

Nature.

Prielbrusie

National park Prielbrusie;

Kabardino-Balkaria;

1986;

100 thousand hectares;

Elbrus;

Different animals;

Nature and mountains.

Everglades

Everglades;

In the USA, in Florida;

In 1947;

Aligators;

6000 square kilometres;

Nature.

Great Smoky Mountains

Great Smoky Mountains;

In the USA;

In 1934;

2100 square kilometres;

Black bears, salamander;

Nature.

Повторение навыков употребления пассивного залога.

WHAT ARE THE RESULTS OF OUR INFLUENCE ON THE

ENVIRONMENT?

1) We pollute the air. - We change the climate.

When the air is polluted, climate is changed.

2) We leave a fire. – We destroy the forest.

When the fire is left, the forest is destroyed.

3) We throw away plastic bottles. – We damage nature.

When plastic bottles are thrown away, nature is damaged.

4) We leave litter in the forests. – We hurt animals.

When litter is left in the forests, animals are hurt.

5) We break trees. – We disturb birds.

When trees are broken, birds are disturbed.

6) We throw litter in the rivers and seas. – We cause water pollution.

When litter is thrown in the rivers and seas, the water pollution

is caused.

III Заключительный этап

1) Итог Что повторили на уроке?

Что нового узнали на уроке?

2) Озвучивание оценок за урок.

3) Домашнее задание

Подготовиться к контрольной работе по письму:

Природоохранные заповедники (по кейсам).

Изображения использованы со след сайтов:

http://repetitor8.ru/alkogolizm/vodka-cpoili14.html

http://www.zaecomir.ru/z-kabard-foto.htm

http://www.photosight.ru/users/46057/photos/?pager=2

http://wallpapers.99px.ru/i/?pid=3911

http://www.gumilev-center.az/chernye-zemli-v-geoprostranstve-evrazii/

http://strana.ru/places/30915

http://www.contrasterra.ru/topic/detail/2520

http://fotki.yandex.ru/users/kostya-koshelev/view/603583/?page=7

http://www.sundancechannel.com/sunfiltered/2008/07/unesco-natural-world-heritage-sites-face-more-threats/

http://www.floridaadventuring.com/national-parks-in-florida.html

http://www.uadream.com/tourism/America/USA/element.php?ID=49424

http://www.attractions-gatlinburg.com/national_park.html

http://vksors.org.ua/category/dokumenty/page/4

http://www.artsides.ru/?ItemID=3004&SetID=56

http://chizhov-s-v.ru/newsreader/290

http://novos.mk.ru/article/2011/04/12/580191-chto-nam-zhdat-ot-sezona-ognya.html

http://www.megaservice.com.ru/statii.html

“Ecology around us”

image4.jpg

Completed by :

Kolomiets T.N.

Автор: Коломиец Татьяна Николаевна

Учитель английского языка МБОУ СОШ №23г. Новороссийска

Конспект урока английского языка для 7 класса к УМК English- 7 авторы Кузовлев В.П. и др.

ТЕМА: Ecology around us.

ЦЕЛИ:

ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1) развивать умения учащихся в составлении предложений по

известным данным;

2) развивать умения учащихся в понимании прочитанного текста;

3) развивать умения учащихся в монологической речи, а также устной

неподготовленной речи;

4) активизировать в речи учащихся изученные ЛЕ;

ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ:

1) познакомить с различными природными заповедниками России;

2) познакомить учащихся с Кавказским Биосферным заповедником

(находящемся на территории Краснодарского края)

3) воспитывать любовь и уважение к природе и животным;

ЛИНГВО – СТРАНОВЕДЧЕСКИЕ ЗАДАЧИ:

формировать интерес учащихся к родной стране;

развивать интерес учащихся к экологическим проблемам не только в англоязычных странах, но и в России.

ФОРМА: мультимедийный урок (заключительный урок по теме).

I Начало урока

1) Орг.момент

Good evening, dear friends!

The theme of our lesson is Nature reserves and National parks.

2) Реч. зарядка

- What science studies nature?

Ecology studies nature.

What are the main ecological problems of today?

Air pollution.

Fires.

Trees are cut down.

Water pollution.

Land pollution.

What ecological problems can you see at the screen?

Water and land are polluted.

Trees are cut down.

Animals are damaged.

Wildlife is damaged.

Litter is thrown in the rivers.

Health is spoilt.

Фон.зарядка

Complete the phrases:

a national … ( park )

the Grand … ( Canion )

a nature … ( reseve )

to protect the … ( nature )

a unique … ( place )

air … ( pollution)

… tourist places ( popular, interesting )

to damage … ( nature)

Translate the phrases:

Загрязнять окружающую среду to pollute the environment

Мусор garbage

Обижать животных to hurt animals

Сажать деревья to plant trees

Выбрасывать мусор to throw away litter

Перерабатывать ненужную бумагу to recycle waste paper

Вырубать молодые деревца to cut down baby trees

Охранять природу to protect nature

Использовать бутылки заново to reuse bottles

Беспокоить диких животных to disturb wild animals

Сократить загрязнение to reduce pollution

II Основной этап

1. Практика навыков чтения с употреблением ЛЕ:

throw (2) sea (4) plants (1)

wildlife (5) protect (6) water (3)

There are a lot of factories and (1)__________in my city. They (2)________ a lot of chemicals into the air and into the (3)_________. They poison water into the (4)________. Fish can’t live in it. (5)____________ is destroyed. We must (6)___________ nature as we can.

2. Сопоставить понятие с дефиницией:

Environment a) It’s the place where animals, birds and

plants are protected.

Hunters b) The material which pollutes rivers, lakes

and forests.

The Еarth c) Everything that is around us.

A Nature reserve d) People who kill animals for their meat and

fur.

A tree e) A planet where we live.

Litter f) Plants which give us fruits.

1-с, 2-d, 3-e, 4-a, 5-f, 6-b.

3. Кейсы для неподготовленной монологической речи учащихся:

The Caucasian State Reserve

image1.jpg image2.jpg image3.jpg

one of the largest and most interesting mountain and forest reserves in the world;

1924;

270,000 hectares;

the Caucasian goat, deer and the pine marten;

birds from taiga:- such as a bullfinch;

the leopard, lynx, brown bears, boars and foxes;

Black Lands

Nature reserve Black Lands;

Kalmykia;

1990;

121 thousand hectares;

Lake Manych;

Water birds and saiga (сайгак);

Nature.

Prielbrusie

National park Prielbrusie;

Kabardino-Balkaria;

1986;

100 thousand hectares;

Elbrus;

Different animals;

Nature and mountains.

Everglades

Everglades;

In the USA, in Florida;

In 1947;

Aligators;

6000 square kilometres;

Nature.

Great Smoky Mountains

Great Smoky Mountains;

In the USA;

In 1934;

2100 square kilometres;

Black bears, salamander;

Nature.

Повторение навыков употребления пассивного залога.

WHAT ARE THE RESULTS OF OUR INFLUENCE ON THE

ENVIRONMENT?

1) We pollute the air. - We change the climate.

When the air is polluted, climate is changed.

2) We leave a fire. – We destroy the forest.

When the fire is left, the forest is destroyed.

3) We throw away plastic bottles. – We damage nature.

When plastic bottles are thrown away, nature is damaged.

4) We leave litter in the forests. – We hurt animals.

When litter is left in the forests, animals are hurt.

5) We break trees. – We disturb birds.

When trees are broken, birds are disturbed.

6) We throw litter in the rivers and seas. – We cause water pollution.

When litter is thrown in the rivers and seas, the water pollution

is caused.

III Заключительный этап

1) Итог Что повторили на уроке?

Что нового узнали на уроке?

2) Озвучивание оценок за урок.

3) Домашнее задание

Подготовиться к контрольной работе по письму:

Природоохранные заповедники (по кейсам).

Изображения использованы со след сайтов:

http://repetitor8.ru/alkogolizm/vodka-cpoili14.html

http://www.zaecomir.ru/z-kabard-foto.htm

http://www.photosight.ru/users/46057/photos/?pager=2

http://wallpapers.99px.ru/i/?pid=3911

http://www.gumilev-center.az/chernye-zemli-v-geoprostranstve-evrazii/

http://strana.ru/places/30915

http://www.contrasterra.ru/topic/detail/2520

http://fotki.yandex.ru/users/kostya-koshelev/view/603583/?page=7

http://www.sundancechannel.com/sunfiltered/2008/07/unesco-natural-world-heritage-sites-face-more-threats/

http://www.floridaadventuring.com/national-parks-in-florida.html

http://www.uadream.com/tourism/America/USA/element.php?ID=49424

http://www.attractions-gatlinburg.com/national_park.html

http://vksors.org.ua/category/dokumenty/page/4

http://www.artsides.ru/?ItemID=3004&SetID=56

http://chizhov-s-v.ru/newsreader/290

http://novos.mk.ru/article/2011/04/12/580191-chto-nam-zhdat-ot-sezona-ognya.html

http://www.megaservice.com.ru/statii.html

“Ecology around us”

image4.jpg

Completed by :

Kolomiets T.N.

Скачать конспект

Сообщить об ошибке