Презентация на тему "Idioms (Идиомы)"

Включить эффекты
1 из 9
Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Рецензии

Добавить свою рецензию

Аннотация к презентации

Презентация для школьников на тему "Idioms (Идиомы)" по иностранным языкам. pptCloud.ru — удобный каталог с возможностью скачать powerpoint презентацию бесплатно.

Содержание

  • Слайд 1

    Idioms

    Автор: Гаврилова Елена Валерьевна,

    учитель английского языка

    МАОУ СОШ №9 г. Боровичи

    Новгородской области

  • Слайд 2

     

  • Слайд 3

    Guess the meaning of these idioms:

    Объедаться

    Падать замертво

    Дурачиться

    Pigging out

    Dropping like flies

    Horsing around

  • Слайд 4

     

    When pigs fly

    A piece of cake

    Egg on your face

    Make do with less

    Маловероятное событие

    Проще простого

    Выглядеть глупо

    Экономить

  • Слайд 5

    Match the “dog” idioms with their Russian equivalents.

    1. Every dog has its day

    2. Every dog is a lion at home

    3. A good dog deserves

    a good bone

    4. A dog in the manger

    5. The dogs bark, but

    the caravan goes on

    6. Let sleeping dogs lie

    Собака на сене

    По заслугам и честь

    Будет и на вашей улице праздник

    Собака лает, ветер носит

    Не буди лихо, пока оно спит

    Всяк кулик в своём болоте велик

  • Слайд 6

    Match the idioms with the phrases explaining them

    a) Very pleased about something.

    b) To do something that makes people angry.

    c) Last your tongue?

    d) In a nervous or excited way.

    e) Fighting badly.

    f) Somebody rich and powerful.

    h) To tell people a secret.

    1. A fat cat

    2. To let the cat out of the bag

    3. Like cat and dog.

    4. Like a cat on hot bricks.

    5. Like the cat that got the cream.

    6. Put the cat among the pigeons.

    7. Has the cat got your tongue?

  • Слайд 7

    Fit idioms in the sentences:

    Tell me ___________________ what he said.

    I'm a little _______________ today.

    ____________________________, we won.

    ______________________ to the teacher!

    Don't talk back

    under the weather

    word for word

    To make a long story short

  • Слайд 8

    Home task:

    Illustrate one of the idioms. Write the situation with this idiom.

  • Слайд 9

    Использованные источники:

    O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7»Москва, «Просвещение», 2001

    O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7 Activity Book»Москва, «Просвещение», 2002

    http://www.sixthsense.ru/articles/?PAGEN 1=68

    http://www.maru-english.ru/forum/26-100-1

    http://www.volosovo-city.ru/2009/09/15/sbornik-reshebnikov-вдоф-10-11-klassov.

Посмотреть все слайды

Конспект

Факультативное занятие по теме «Идиомы».

Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка МАОУСОШ №9 г.Боровичи Новгородской области

Конспект занятия.

Тема: «Идиомы».

Цели:

ознакомление учащихся с идиомами английского языка;

формирование речевой компетенции.

развитие навыков языковой догадки;

Оборудование: звукозапись скороговорки, картинки с идиомами, презентация «Идиомы»

Ход занятия.

Организационный момент.

Goodmorning, dear friends! I am glad to see you today. Are you fine?

Фонетическая зарядка.

Listen to the tongue-twister.

If a dog chews shoes,

What shoes would he choose to chew?

Too few for sure.

You're a choosy shoe-chewer.

Now listen to the tongue-twister again and read it slowly line by line. (с доски)

Now say the tongue-twister as quickly as you can.

Знакомство с идиомами.

Look at the pictures and try to guess the meaning of these word combinations:

Eager beaver

A big gun

Walk on air

( На доске листы с выражениями и картинками их иллюстрирующими)

How can you name these expressions? You are right! These are idioms. Why do people use idioms?

Read the sentences with idioms and translate them. (слайд №2)

Развитие языковой догадки.

Guess the meanings of these idioms. Pictures can help you. (слайды №3,4)

Match the idioms with their Russian equivalents. (слайд №5)

Match the idioms with the phrases explaining them. (слайд №6)

Формирование языковой компетенции.

Fit one of the idioms in the sentences. (слайд №7)

Рефлексия.

Our time is over. We must stop now. How do you find idioms? Are they fine?

How can you say about a very rich man? И т.д.

Name the idiom which you remember.

Домашнее задание.

Your home task will be to find any idiom and illustrate it. (слайд №8)

Использованные источники:

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7» Москва, «Просвещение», 2001

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7 Activity Book» Москва, «Просвещение», 2002

Факультативное занятие по теме «Идиомы».

Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка МАОУСОШ №9 г.Боровичи Новгородской области

Конспект занятия.

Тема: «Идиомы».

Цели:

ознакомление учащихся с идиомами английского языка;

формирование речевой компетенции.

развитие навыков языковой догадки;

Оборудование: звукозапись скороговорки, картинки с идиомами, презентация «Идиомы»

Ход занятия.

Организационный момент.

Goodmorning, dear friends! I am glad to see you today. Are you fine?

Фонетическая зарядка.

Listen to the tongue-twister.

If a dog chews shoes,

What shoes would he choose to chew?

Too few for sure.

You're a choosy shoe-chewer.

Now listen to the tongue-twister again and read it slowly line by line. (с доски)

Now say the tongue-twister as quickly as you can.

Знакомство с идиомами.

Look at the pictures and try to guess the meaning of these word combinations:

Eager beaver

A big gun

Walk on air

( На доске листы с выражениями и картинками их иллюстрирующими)

How can you name these expressions? You are right! These are idioms. Why do people use idioms?

Read the sentences with idioms and translate them. (слайд №2)

Развитие языковой догадки.

Guess the meanings of these idioms. Pictures can help you. (слайды №3,4)

Match the idioms with their Russian equivalents. (слайд №5)

Match the idioms with the phrases explaining them. (слайд №6)

Формирование языковой компетенции.

Fit one of the idioms in the sentences. (слайд №7)

Рефлексия.

Our time is over. We must stop now. How do you find idioms? Are they fine?

How can you say about a very rich man? И т.д.

Name the idiom which you remember.

Домашнее задание.

Your home task will be to find any idiom and illustrate it. (слайд №8)

Использованные источники:

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7» Москва, «Просвещение», 2001

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7 Activity Book» Москва, «Просвещение», 2002

Скачать конспект
Презентация будет доступна через 15 секунд