Презентация на тему "Idioms (Идиомы)"

Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Рецензии

Добавить свою рецензию

Аннотация к презентации

Презентация для школьников на тему "Idioms (Идиомы)" по иностранным языкам. pptCloud.ru — удобный каталог с возможностью скачать powerpoint презентацию бесплатно.

Содержание

  • Слайд 1

    Idioms

    Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка МАОУ СОШ №9 г. Боровичи Новгородской области

  • Слайд 2

     

  • Слайд 3

    Guess the meaning of these idioms:

    Объедаться Падать замертво Дурачиться Pigging out Dropping like flies Horsing around

  • Слайд 4

     

    When pigs fly A piece of cake Egg on your face Make do with less Маловероятное событие Проще простого Выглядеть глупо Экономить

  • Слайд 5

    Match the “dog” idioms with their Russian equivalents.

    1. Every dog has its day 2. Every dog is a lion at home 3. A good dog deserves a good bone 4. A dog in the manger 5. The dogs bark, but the caravan goes on 6. Let sleeping dogs lie Собака на сене По заслугам и честь Будет и на вашей улице праздник Собака лает, ветер носит Не буди лихо, пока оно спит Всяк кулик в своём болоте велик

  • Слайд 6

    Match the idioms with the phrases explaining them

    a) Very pleased about something. b) To do something that makes people angry. c) Last your tongue? d) In a nervous or excited way. e) Fighting badly. f) Somebody rich and powerful. h) To tell people a secret. 1. A fat cat 2. To let the cat out of the bag 3. Like cat and dog. 4. Like a cat on hot bricks. 5. Like the cat that got the cream. 6. Put the cat among the pigeons. 7. Has the cat got your tongue?

  • Слайд 7

    Fit idioms in the sentences:

    Tell me ___________________ what he said. I’m a little _______________ today. ____________________________, we won. ______________________ to the teacher! Don’t talk back under the weather word for word To make a long story short

  • Слайд 8

    Home task:

    Illustrate one of the idioms. Write the situation with this idiom.

  • Слайд 9

    Использованные источники:

    O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7»Москва, «Просвещение», 2001 O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7 Activity Book»Москва, «Просвещение», 2002 http://www.sixthsense.ru/articles/?PAGEN 1=68 http://www.maru-english.ru/forum/26-100-1 http://www.volosovo-city.ru/2009/09/15/sbornik-reshebnikov-вдоф-10-11-klassov.

Посмотреть все слайды

Конспект

Факультативное занятие по теме «Идиомы».

Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка МАОУСОШ №9 г.Боровичи Новгородской области

Конспект занятия.

Тема: «Идиомы».

Цели:

ознакомление учащихся с идиомами английского языка;

формирование речевой компетенции.

развитие навы...

Факультативное занятие по теме «Идиомы».

Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка МАОУСОШ №9 г.Боровичи Новгородской области

Конспект занятия.

Тема: «Идиомы».

Цели:

ознакомление учащихся с идиомами английского языка;

формирование речевой компетенции.

развитие навыков языковой догадки;

Оборудование: звукозапись скороговорки, картинки с идиомами, презентация «Идиомы»

Ход занятия.

Организационный момент.

Goodmorning, dear friends! I am glad to see you today. Are you fine?

Фонетическая зарядка.

Listen to the tongue-twister.

If a dog chews shoes,

What shoes would he choose to chew?

Too few for sure.

You’re a choosy shoe-chewer.

Now listen to the tongue-twister again and read it slowly line by line. (с доски)

Now say the tongue-twister as quickly as you can.

Знакомство с идиомами.

Look at the pictures and try to guess the meaning of these word combinations:

Eager beaver

A big gun

Walk on air

( На доске листы с выражениями и картинками их иллюстрирующими)

How can you name these expressions? You are right! These are idioms. Why do people use idioms?

Read the sentences with idioms and translate them. (слайд №2)

Развитие языковой догадки.

Guess the meanings of these idioms. Pictures can help you. (слайды №3,4)

Match the idioms with their Russian equivalents. (слайд №5)

Match the idioms with the phrases explaining them. (слайд №6)

Формирование языковой компетенции.

Fit one of the idioms in the sentences. (слайд №7)

Рефлексия.

Our time is over. We must stop now. How do you find idioms? Are they fine?

How can you say about a very rich man? И т.д.

Name the idiom which you remember.

Домашнее задание.

Your home task will be to find any idiom and illustrate it. (слайд №8)

Использованные источники:

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7» Москва, «Просвещение», 2001

O.V.Afanasyeva, I.V.Mikheeva «English 7 Activity Book» Москва, «Просвещение», 2002

http://www.sixthsense.ru/articles/?PAGEN 1=68

http://www.maru-english.ru/forum/26-100-1

http://www.volosovo-city.ru/2009/09/15/sbornik-reshebnikov-��HYPERLINK "http://www.volosovo-city.ru/2009/09/15/sbornik-reshebnikov-вдоф-10-11-klassov"вдоф-10-11-��HYPERLINK "http://www.volosovo-city.ru/2009/09/15/sbornik-reshebnikov-вдоф-10-11-klassov"klassov.

Скачать конспект
Презентация будет доступна через 45 секунд