Презентация на тему "Словообразование. Суффиксы существительных"

Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Рецензии

Добавить свою рецензию

Аннотация к презентации

Презентация для школьников на тему "Словообразование. Суффиксы существительных" по иностранным языкам. pptCloud.ru — удобный каталог с возможностью скачать powerpoint презентацию бесплатно.

Содержание

  • Слайд 1

    Автор: Гаврилова Елена Валерьевна, учитель английского языка, МАОУ СОШ№ 9 г.Боровичи, Новгородской области

    Word formation. Noun-forming suffixes.

  • Слайд 2

    Professions

    Librarian Vegetarian Player Inventor Physician Musician Pianist

  • Слайд 3

     

    Jewellery Crockery Physics Geometry astronomy Collective nouns Science

  • Слайд 4

    Abstract nouns

    Flexibility Activity Happiness Fellowship Health Discovery Revolution

  • Слайд 5

    Action or process

    Blocade Cascade Marriage Courage Meeting Proceeding Movement Appointment Protection Exclusion

  • Слайд 6

    Complete the chart

  • Слайд 7

    Check your answers

  • Слайд 8

    Give the nouns which describe people who do things or who come from places.

    Don’t beg. You’re not _______________ Manuel assists me. He’s my ___________ She always tell lies. She’s such a _______ Anna is studying history. She’s a fine ___ She drives well. She’s a good _________ I can’t play the piano. I’m not a ________ actor. assistant. liar. historian driver pianist.

  • Слайд 9

    Form nouns from the italicisedwords with the help of the suffixes.

    1. We couldn’t agree. We couldn’t reach an ______________________ 2. She described her trip. Her ______ was very full and interesting. 3. His health has improved since he’s been in the clinic.The_____ Is very noticeable. agreement description improvement

  • Слайд 10

    Use the words given in capitals to form a noun that fits in each gap.

    Many people who think they have a professional future in films go to Hollywood only to find __B11____instead of success. They often have to give up the more enjoyable aspects of their chosen career to play parts in ___B12__because these provide financial ___B13__ -but they are not satisfying. For many actors, even basic __B14_can be difficult. Some do not earn enough to pay their rent or electricity bills, and the time and money they invest in the __B15__of a portfolio for interviews is often wasted. Of course there is a possible __B16__why only 1%of __B17__are really successful. There are just too many people who believe that their next __B18__ will be the one that makes them a star! DISAPPOINT ADVERTISE SECURE SURVIVE PREPARE EXPLAIN ACT PERFORM

  • Слайд 11

    Check your answers.

    Many people who think they have a professional future in films go to Hollywood only to find disappointmentinstead of success. They often have to give up the more enjoyable aspects of their chosen career to play parts in advertisements because these provide financial security-but they are not satisfying. For many actors, even basic survivalcan be difficult. Some do not earn enough to pay their rent or electricity bills, and the time and money they invest in the preparationof a portfolio for interviews is often wasted. Of course there is a possible explanationwhy only 1%of actorsare really successful. There are just too many people who believe that their next performancewill be the one that makes them a star! DISAPPOINT ADVERTISE SECURE SURVIVE PREPARE EXPLAIN ACT PERFORM

  • Слайд 12

     

    Good luck!

  • Слайд 13

    Список литературы:

    1. К.Н.Качалова Практическая грамматика английского языка. Москва, Юнвеслист, 1996 Ю.С.Веселова Тематический тренажёр по английскому языку. Словообразование. Москва, «Интеллект-Центр»,2011 Ю.С.Веселова Сборник тренировочных и проверочных заданий. Английский язык 9 класс. Москва, «Интеллект-Центр»,2011 http://allforchildren.ru/pictures/school.php

Посмотреть все слайды

Конспект

План-конспект занятия

(автор: Гаврилова Елена Валерьевна,

учитель английского языка, МАОУСОШ №9

г. Боровичи, Новгородской обл.)

Тема: «Словообразование. Суффиксы существительных»

Цель урока: формирование лексических компетенций образования слов при помощи суффиксов.

Оборудование: раздаточные табли...

План-конспект занятия

(автор: Гаврилова Елена Валерьевна,

учитель английского языка, МАОУСОШ №9

г. Боровичи, Новгородской обл.)

Тема: «Словообразование. Суффиксы существительных»

Цель урока: формирование лексических компетенций образования слов при помощи суффиксов.

Оборудование: раздаточные таблицы «Классификация существительных», словари, презентация “Noun-forming suffixes” .

Ход занятия.

Организационный момент.

Good morning, dear friends! I am glad to see you today. Are you fine? Are you ready to begin our lesson? Let’s start!

Речевая разминка (приём “brain storming”)

Today we will speak about nouns.

What classes of nouns do you know?

Look at the table on your sheets of papers and name (concrete, collective, …) nouns.

Учащиеся называют слова без перевода.

Работа с лексикой. Словообразование.

Суффиксы, образующие существительные со значением профессии.

Look at the words which name professions. (слайд№1)

What suffixes can we use to form them?

Суффиксы, образующие собирательные существительные и существительные со значением науки.

Read, translate the words and name noun-forming suffixes. (слайд №2)

Суффиксы, образующие абстрактные существительные.

Read, translate the words and name noun-forming suffixes. (слайд№3)

Суффиксы, образующие существительные со значением действия или процесса.

Read, translate the words and name noun-forming suffixes. (слайд№4)

4.Тренировка употребления суффиксов.

1. Let’s complete the chart. (слайд №5). I give you some minutes to do this task.

Учащиеся пишут в тетрадях номер слова и суффикс, с помощью которого образуют новое слово.

Let’s check your answers. (слайд№6). Read the words and translate.

2. Look at the sentences. (слайд№7)

Fill up the gaps with the words with suffixes to complete the sentences.

Учащиеся пишут номера предложений и слова с суффиксами.

It’s time to check your answers. Read and translate your sentences. Explain your choice.

3. Form nouns from the italicized words the help of the suffixes. (слайд№8)

Учащиеся пишут номера предложений и слова с суффиксами.

4.Use the words given in capitals to form a noun that fits in each gaps.(слайд №9)

Учащиеся пишут номера заданий с образованными словами.

5.Формирование компетенции. Задание на дом.

Write as many nouns as you can with different suffixes.

Подведение итогов. Рефлексия.

What noun-forming suffixes do you know?

Let’ play a game. I name the suffix and throw you a ball. You should name the word with this suffix and throw the ball back to me.

Well done! You are the best!

Our time is over. Don’t forget to do your home task. I hope to see you next Monday. Goodbye!

Использованная литература:

К.Н.Качалова Практическая грамматика английского языка. Москва, Юнвеслист, 1996

Ю.С.Веселова Тематический тренажёр по английскому языку. Словообразование. Москва, «Интеллект-Центр»,2011

Ю.С.Веселова Сборник тренировочных и проверочных заданий. Английский язык 9 класс. Москва, «Интеллект-Центр»,2011

Скачать конспект
Презентация будет доступна через 45 секунд