Содержание
-
Литературная гостиная, посвящённая творчеству У. Шекспира
«William Shakespeare-immortal poet of nature» Shakespeare’s sonnets pptcloud.ru
-
Цели и задачи мероприятия:
Ознакомимся с биографическими сведениями и творчеством У. Шекспира. Развиваем навыки говорения и аудирования в процессе творческого общения друг с другом и преподавателем по заданной тематике. Развиваем интерес к культурному наследию Великобритании, расширим кругозор по данной теме. Формируем потребность и способность понимать образ жизни другого народа, осознаём его культуру.
-
Этапы мероприятия:
Аудирование информации о биографии и творчестве У. Шекспира. Выполнение заданий и тестов по прослушанному материалу. Ознакомление с сонетом- особой формой стихотворного произведения. Сообщение об «английском сонете». Чтение бессмертных сонетов великого Шекспира. Заключительное слово преподавателя.
-
Шекспир Уильям(23 апреля 1564 года – 23 апреля 1616 года)
The name of William Shakespeare is known all over the world. The last half of the 16-th and the beginning of the 17-th centuries are known as the Golden Age of English Renaissance and sometimes are called 'The Age of Shakespeare'.
-
Shakespearewas born on April 23,1564 in Stratford - on - Avon. His father was a dealer in corn, meat, wool. William's mother was a daughter of a rich farmer in the village of Wilmcote. Being 18 years old, William married Anne Hathaway, who was 9 years older that himself. They had a daughter Susanna and twins - son Hamnet and daughter Judith. People often call Shakespeare 'Our National Bard', 'The Immortal Poet of Nature' (Shakespeare’s birthplace)
-
In 1567 Shakespeare went to London to find a job, where he began writing plays staged at the Globe Theatre. By 1592, he had been an important member of a well - known acting company of London.
-
Only in 1611, at the height of his fame, Shakespeare returned to Stratford, where in April 23, 1616 he died. He was buried in a fine old church in Stratford. Церковь Святой Троицы-место захоронения У. Шекспира
-
We have mentioned the main facts in Shakespeare's biography. Now agree or disagree with some facts from William Shakespeare's life:
-
“The Comedy of Errors” “Hamlet, Prince of Denmark” “Othello” “All’s Well that Ends Well” “King Lear” “The Taming of the Strew” “A Midsummer Night’s Dream” “Macbeth” “Much Ado about Nothing” “Twelfth Night” “Romeo and Juliet” “Julius Caesar” “Anthony and Cleopatra” “The Merry Wives of Windsor” Please, divide Shakespeare’s plays into tragedies and comedies:
-
From “Hamlet, Prince of Denmark” To be, or not to be, that is the question: Whether ‘tis nobler in the mind to suffer The slings and arrows of outrageous fortune: Or to take arms against a sea of troubles, And by apposing, end them? To die – to sleep, no more, and, by a sleep to say we end The heart – ache, and the thousand natural shocks, that flesh in heir to; ‘tis a consummation, devoutly to be wish’d. To die, to sleep. – To sleep, perchance to dream…
-
Translate these phrases:
The beginning of the end. The whirling of time. There’s the rub. All is well that ends well. To win golden opinions. Начало конца. Превратности судьбы. Вот в чём загвоздка. Всё хорошо, что хорошо кончается. Заслужить благоприятное мнение.
-
В искусстве постижения красоты Шекспир – один из лучших наставников. Читайте произведения Шекспира, и он введёт вас в самую прекрасную область жизни – в мир духовной красоты человека!
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.