Содержание
-
Effective use of cartoons for teaching vocabulary to primary school children
Учитель английского языка ГБОУ «Школа № 1985» Притуманова Татьяна Алексеевна
-
Stages of the lesson
Pre-viewing activities While-viewing activities Post-viewing activities
-
An example of the lesson based on the fragment from the cartoon “The Lion King”
-
Pre-viewing activities
-
Vocabulary learning
Vocabulary to be going to[biː ˈgəʊɪŋ tuː]– собраться что-либо сделать have to[hæv tuː]– нужно, быть должным to bite[baɪt] – кусать to go for[gəʊ fɔː] – нападать jugular[ˈʤʌgjʊlə] – уязвимое место to come in handy[kʌm ɪn ˈhændi]– удачно подвернуться, оказаться полезным to make acquaintance[tuː meɪk əˈkweɪntəns ] - познакомиться pleasure[ˈplɛʒə] – удовольствие, наслаждение to miss[mɪs] – пропустить to find out[faɪnd aʊt] – раскрывать, узнавать stampede [stæmˈpiːd]– панический страх, массовое движение Your Majesty![jɔː ˈmæʤɪsti] – Ваше Величество! What’s going on?[wɒts ˈgəʊɪŋ ɒn]– Что происходит? Let me get this straight![lɛt miː gɛt ðɪs streɪt] – Дайте мне разобраться! Make up children´s own stories with new words
-
While-viewing activities
-
Fill in the gaps with appropriate new words
What’s _______ on? She’s ______ ___ eat me! Why do I always ____ __ save you? ____ her head! Go for the ______. I told you he’d _____ __ _____. I’m pleased to _____ __________. Let ___ ____ this straight! Did I ____ something? Wait till everyone ____ ___ you’ve been here all this time. Scar told us about the _______.
-
Post-viewing activities
-
Make up a dialogue
To make up a conversation using new vocabulary
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.