Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.
Добавить свой комментарий
Аннотация к презентации
Посмотреть презентацию на тему "Британская литература" для 9 класса в режиме онлайн с анимацией. Содержит 16 слайдов. Самый большой каталог качественных презентаций по иностранным языкам в рунете. Если не понравится материал, просто поставьте плохую оценку.
Reading is a vital form of communication with all of mankind, and wisdom of many ages
OlzhasSuleymenov
2010
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Выполнили учащиеся 9б класса:
Иванова Аня,
Мусина Разиля.
Гоц Наташа
Слайд 2
This map invites you to explore literary Britain
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 3
An exciting literary tour аround Britain
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 4
William Shakespeare
Shakespeare is Britain’s greatest playwright. He was born in Stratford-on-Avon. Shakespeare wrote at least 37 plays, although few were published in his lifetime.
(1564-1616)
The Birthplace in Henley Street
This unassuming house has been called the ‘most honored monument of the world’s greatest genius'. It holds a priceless collection of Shakespeare relics
http://www.youtube.com/watch?v=kOHM7DhqTpE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=nSqHcwN6vPo&feature=related
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.Тюльган Тюльганского района Оренбургской области
Слайд 5
Memorial Shakespeare’s Centres
The 1412-seater Royal Shakespeare Theatre is one of the world’s leading centres for performances, training and lifelong learning
Shakespeare‘s Centre
The Royal Shakespeare Theatre
The Collegiate Church of the HolyTrinity,
where he was buried.
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 6
The Globe Theatre
Top view of Shakespeare's Globe Theatre
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Shakespeare's Globe Theatre
Слайд 7
Shakespeare’s plays are still done in globe theaters around the world
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 8
Shakespeare is a play-writer
Tragedies:
1595 Romeo and Juliet
1601 Hamlet
1604 Othello
1606 King Lear/Macbeth
1607 Anthony and Cleopatra/ Timon of Athens
1608 Coriolanus
Comedies
1590 The Comedy of Errors
1596 A Midsummer Night’s Dream
1601 Twelfth Night
1611 The Winter’s Tale
1613 The Two Noble Kinsmen
Histories
1590-1592 King Henry VI( V,IV)
King Richard, King John
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 9
England is the birthplace of many famous writers
Charles Dickens was the most popular novelist in the 19th century in the English literature. His novels often tell the stories of young children who work hard to escape a life of poverty.
Charles Dickens
The short, tragic and unhappy lives of Charlotte Bronte
and her literary siblings,
Emily and Anne produced some of the best-loved and popular classics ever written.
The Bronte
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 10
Famous British Writers
Agatha Christie
Agatha Christie is possibly the world’s most famous detective story writer. She wrote 79 novels and several plays. Many of her novels and short stories have been filmed.
John Ronald Tolkien
The author of the famous book “The Lord of Rings” was born in 1892 in south Africa and grew up in a village near Birmingham.
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Lewis Carroll
Notable work(s) Alice's Adventures in Wonderland, Through the Looking-Glass, "The Hunting of the Snark", "Jabberwocky"
Слайд 11
Persy Bysshe Shelley
(1792-1822) an English poet. His most famous works were written after 1818 when he settled in Italy and include Adonais, Prometheus Unbound, and the short poem To a Skylark
Robert Louis Stevenson
(1850-1894) a Scottish writer whose books Treasure Island and Kidnapped are among the best-known adventure stories in English
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 12
Jane Austen
Jane Austen spent her short life in Hampshire, near the south coast of England. Her novels describe the everyday life of people in the middle upper-class circle, she knew best.
Arthur Conan Doyle
Conan Doyle was one of the first to start the fashion of the detective stories. Conan Doyle created his famous character, Sherlock Holmes, in 1885.
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 13
Robert Burns
Robert Burns, a well-known and popular Scottish poet, was born in 1759. At the age of 15 he began to write poems. He wrote about people and about everyday things.
Scots the world over celebrate his birthday every year on the 25th of January. The celebration is called Burns’ Night. It’s held not only in Scotland, but also amongst British people living in other countries. The celebration usually takes the form of a supper called Burns’ Supper, at which traditional Scottish dishes are eaten. Often a Scottish piper plays traditional Scottish songs and wears the national costume which for men is a kilt. Burns’ poems are recited and after the meal is finished there may be some Scottish dancing
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Burns Cottage in Alloway, Scotland
Слайд 14
Thank you for your attention!
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 15
Использованные сайты
http://smayli.ru/data/smiles/nacional-75.gif
http://smayli.ru/data/smiles/knigi-57.gif
http://www.worlds.ru//photo/united_kingdom_120120061500_shakespeare04.jpg
http://www.shakespeare.org.uk/splashpage/images/shakespeare_found.jpg
http://www.shakespeare.org.uk/gallery2/d/1485-2/shakespearestratford1994.jpg
http://www.shakespeare.org.uk/gallery2/d/1485-2/shakespearestratford1994.jpg
http://www.shakespeares-globe.org/img/Theatre%20embedded.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Globe_theatre_london.jpg/220px-Globe_theatre_london.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Globe_theatre_london.jpg/220px-Globe_theatre_london.jpg
http://www.stratford.ru/globe_now3.jpg
http://www.worlds.ru//photo/united_kingdom_120120061500_austen.gif
http://www.worlds.ru//photo/united_kingdom_120120061500_austen00.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Painting_of_Brontë_sisters.png/250px-Painting_of_Brontë_sisters.png
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/LewisCarrollSelfPhoto.jpg/240px-LewisCarrollSelfPhoto.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=kOHM7DhqTpE&feature=related
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Слайд 16
http://www.youtube.com/watch?v=nSqHcwN6vPo&feature=related
http://gifanimation.ru/images/ludi_new/pic3301.gif
http://gifanimation.ru/images/komputer_new/17-4.gif
http://www.shakespeares-globe.org/img/Theatre%20embedded.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Robert_burns.jpg/230px-Robert_burns.jpg
http://bookworm-woa.blogspot.com/2009/06/unconquered-by-w-somerset-maugham.html
Грязнова Валентина Сергеевна, учитель английского языка муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения "Лицей №1" п.ТюльганТюльганского района Оренбургской области
Посмотреть все слайды
Конспект
Урок
“Literary Britain”
Цель урока (для учащихся):
Развитие коммуникативных и информационных навыков работы на уроке на основе базового и дополнительного материала по теме “Reading…? Why not?” в форме обобщения лексико-грамматического материала.
Цель урока (для учителя):
Реализация творческого потенциала учащегося, навыков аудирования, устной речи и языковой догадки для качественного и эффективного процесса обучения.
Задачи:
1.научить учащихся 9 класса отбирать нужную информацию по теме урока;
2. расширить представления учащихся о литературных местах Британии;
3.способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения;
4.научить способам и формам представления изученного материала в различных видах деятельности;
5. способствовать средствами урока формированию культуры речи учащихся.
Программно-техническое оснащение: компьютер и мультимедиапроектор, программное обеспечение.
Ожидаемые результаты
Развитие коммуникативных и информационных навыков работы на уроке.
Расширение активного вокабуляра учащегося по теме «Литературная Британия».
Формирование практических навыков использования требуемого материала по теме.
Корректное использование видовременных форм глагола в активном и пассивном залоге.
5.Формирование культуры речи, умение проводить виртуальные мини-экскурсии по источникам сети Интернет.
Учебные: совершенствовать разговорные навыки (монологической и диалогической речи), чтения и аудирования, с целью подготовки учащихся к речевой деятельности по теме урока и написанию письма (подготовка к ГИА);
способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения.
Развивающие:развивать умения выражать аргументированное отношение к поставленной проблеме, развивать способность к обобщению и анализу. Развивать умения работать с компьютером, с поисковыми системами, создавать проекты, развитие познавательных интересов учащихся.
Воспитывающие: формировать ответственное отношение к литературным традициям и культуре народов изучаемого языка, чтению.
Организация работы на уроке:
индивидуальная работа (высказывание собственного мнения по проблеме на уроке);
групповая (работа в рабочих группах на уроке);
работа с поисковыми системами Интернета для создания проектов (предварительная работа в кабинете ИКТ), работа с компьютерной презентацией на базе проектов учащихся (на уроке), работа с Интернет-тестами, созданными учителем для проверки знаний учащихся (уроке/дома).
Оборудование и оснащение урока:
- демонстрационные материалы:
- презентация, компьютер; проектор; ситуативные карточки-задания; и мини-плакаты по теме; карточки самооценивания; карта литературной Британии http://chemodan.com.ua/images/maps/gbr.gif и схемы “Reading” на интерактивной доске.
Плакаты и фотографии писателей и поэтов
.
аудиозапись- “Literary Britain”.
(Ех.1, р.11 Unit 1)
видео-клип " Shakespeare’s Biography "( 3 минуты)
компьютерная презентация, на базе электронных проектов учащихся по теме “Literary Briain ”( в программе Power Point)
УМК: “Happy English 4” / В.П.Кузовлев Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудов и др. – 9 класс.
Технологическая карта урока
Этап урока
Задания, стимулирующие деятельность учащихся
Учебный материал
Примечание
1. Начало урока
Warming up discussions
Compare and contrast the Literary places of Great Britain
The map of Britain
To create a bank of ideas
To work in groups
2. Основная часть урока
Listening and Speaking
Listening to the audio cassette
Work in pairs and say who these places are associated with
Find on the map the places he mentioned in his story
Work in pairs
Reading
Discursive Talk
Talking about famous places
Opinion Talk
Speaking on a topic expressing your opinion
Tests
audio cassette “The Literary Britain” (the guide)
tasks p.11№1
a map
the text “Shakespeare`s Birthplace”on the site
Questions
Presentation
№2 p.12
Video-clip1
Video-clip2
Opinion talk
Fill the gaps with correct form of the verbs.(Passive Voice)
Cultural Awareness
Work in pairs
Speaking about famous places connected with the names of British writers
Answer the questions
Presentation
Describe the places according models
Some facts about well-known books and writers
(at the lesson or at home)
3. Заключительная часть урока
Homework (the students choose)
Writing a letter (Russian literary places)
An opinion topic (Literary places to visit)
quiz about Shakespeare
Self-assessment
Questions
Self-assessment
Self-assessment
На уроке английского языка используется три типа контроля:
внешний (осуществляется преподавателем над деятельностью учащегося),
взаимный (осуществляется учащимися над деятельностью одноклассника),
самоконтроль (осуществляется учащимися над собственной деятельностью при выполнении тестов, созданных учителем к уроку в среде Google).
Ход урока
1.Организационный момент. Введение в сюжет урока. Introduction.
Today we are going to speak about Literary Britain.
This map invites you to explore Literary Britain. Today we are going to know such an interesting information: What writers is England connected with? What are their best works? What kind of town is Stratford-upon-Avon? What places of interest are connected with the name of Shakespeare? What literary places are there in London? What literary names are connected with Wales? What writers made Bath a famous literary place?
2. Работа в группах. Brainstorming. Мозговой штурм. «Создание банка идей».
British literature is very rich. You can always find a town, a city or a piece of country connected with a famous writer. What part of the United Kingdom Great Britain is the most famous for its writers and poets? Let’s work in groups.
Работа идёт по этапам:
Уч-ся в 3-х группах нарабатывают как можно больше возможных ответов, решений.
Scotland.
Sir Walter Scott
Charles Dickens
Robert Burns
England
Charles Dickens
The Bronte sisters
William Shakespeare
Oscar Wilde
Wales
Roald Вahl
Lewis Carroll
Dylan Thomas
Wordsworth
Анализ идей. Каждая группа представляет свои наработки.
…is the birthplace of …
…is the home of…
…is well known as…
…is associated with the names of …
…is the country of…
…has inspired…
3. Обработка результатов. Выбираются по 3 самые интересные ответы, Speaker представляет их.
3. Listening activity.
Listen to the text and find out the specific information about famous British writers.
Pre-listening activity:
Background information about famous British writers is recalled.
Answer the questions: Where was R. Burns (Byron, L.Carroll, etc.) born?
While – listening activity:
T.: Listen to the guide and find the places he mentioned in his story in
The map of Literary Britain.
Post-listening activities:
a).Work in pairs and say who these places are associated with.
b). Answer the questions.
Работа с текстом “Shakespeare`s Birthplace”
Работа в парах. Поиск интересного материала о творчестве В.Шекспирана сайтах.
Answer the questions:
1. What relics of Shakespeare were left in the 18th century?
2. Why did people come to Stratford-on-Avon?
3. What did the owner of New Place do in 1756?
4. Why did the people get angry with the owner of New Place?
5. Why did the city fathers decide to do something to attract people?
The owner of New Place wasn't much interested in Shakespeare. He didn't like the fact that so many visitors came to his house asking to see the mulberry tree. So in 175 he cut down the tree and his life became quiet. But it didn't last long. The people who came to Stratford-on-Avon to see Shakespeare's tree at first was surprised, then they got so angry that the owner of New Place had to leave Stratford. After Stratford lost one of the most famous relics of Shakespeare, the city fathers decided to do something to attract people there. They asked the greatest actor of the time David Garrick to organize a festival in Stratford. Garrick planned to do it in the first week of September, 1769. He wanted the festival to the greatest outdoor festival staged in England. At six o'clock in the morning of Wednesday September 6 the festival was opened. Many people came to Stratford. The first day was successful, and Garrick was happy. On the second day it rained hard. The second-day evening ended as it began — in the rain. On the third day all the people left Stratford, Garrick returned to London very sad. But his festival was the beginning of a tradition. Stratford is now famous fоr its Shakespeare festivals. Every year a lot of people come to Stratford for the Festival season which lasts from April to September.
The name of William Shakespeare is known all over the world. The Golden Age of English literary is often called» The Age of Shakespeare». (The last half of the 16-th and the beginning of the 17-th centuries).
Работа с презентацией “Literary Britain”. Talking about famous places of Britain
T: What other literary places connected with the names of the British writers do you know?
Презентация выполнена учащимися и представляется на уроке;
Беседа по картинкам упр-е № 2 стр.12
Charles Dickens and Rochester (о Ч. Диккенсе и Национальной библиотеке Шотландии)
The city of Rochester is proud of its connections with Charles Dickens, and the great novelist is honoured at a special Dickens Festival every year at the turn of May and June. Local people dress up in Victorian costumes, there are readings and plays and famous characters from Dickens’ novels put in an appearance to encourage the celebrations. At Christmas time local people don their costumes once again to indulge in some Dickensian carol singing.
Dickens grew up in Chatham, where his father was a clerk in the Dockyard, but it was Rochester that he loved. He bought Gad’s Hill House (now a school), just outside the town, and lived there from 1857 until his death in 1870. He would have liked to have been buried in Rochester, but the nation claimed him for Westminster Abbey.
National Library of Scotland
A treasure-house of books and manuscripts. The Library’s major summer exhibition for 1994 is Pictures of the Mind: Robert Louis Stevenson 1850—1894, which celebrates the imaginative world of one of Scotland’s best loved writers through books, manuscripts, photographs and film (July — October). Exhibition open Monday-Saturday 10.00-17.00; Sunday 14.00-17.00. Admission free. Disabled access.
Тесты (созданы в среде Google), их можно рекомендовать дифференцированно в качестве закрепления на уроке (сильным учащимся) или дома (слабым), если не успеют выполнить на уроке и прислать ответы электронной почтой учителю или выполнить по желанию.
Here are some facts about well-known books. Fill each of the gaps with the correct form of the verbs.
William Shakespeare’s poems, comedies and tragedies (to translate)_________in most countries of the world.
Shakespeare Festival (to hold) ________in Britain every year.
Frankenstein (to write)___________by Mary Shelley in 1814.
One of the greatest ancient collections of manuscripts (to house) ____in the famous Alexandra Library.
First British magazines (to publish) _______in the late 18th centure.
Roald Dahl’s books(to inspire)_______Hollywood people to make films based on them.
Подведение итогов урока.
And what do you know about modern literary Britain’s events nowadays? Who won a major literary prize, Costa prize? Do you want to know Nobel Prizes for literature? Let’s read information and found on the sites:
(Объявлены лауреаты британской литературной премии Costa).
Заключительный этап урока. Dear friends, our lesson is up to the end. I m satisfied with your knowledge and activity at the lesson. We have spoken about famous British writers, whose books play an important role in our life because they are our teachers and advisers. They teach us sometimes how to take the next step when we are in a difficult situation. They also help to shape our life. British literature is rich. I advise you to read more because “Reading is to the mind what exercise is to the body’.
I want to give you 3 different types of homework, choose what you like or would you like to know.
First, I d like to give you a quiz about Shakespeare.
Quiz
When was Shakespeare born? (April 23, 1616)
When did he die? (April 23, 1664)
Who was his wife? (Farmer s daughter Anne Hathaway)
Where is the Globe Theatre? (In London)
Who was Shakespeare s favorite actrеss? (He never saw an actress, all roles were played by men)
When was the modern building of Shakespeare Memorial Theatre opened? (in 1932)
Where did the sonnet first appear? (In Italy, in the 14th cеntury)
How was Shakespeare called by common people? (The Swan of Avon, Sweet Swam of Avon, Great Unknown)
How many plays (sonnets) did Shakespeare write? (37 plays, 154 sonnets)
When did he spend his last year of life? (In Strafford)
Who were the most romantic and tragic lovers? (Romeo and Juliet)
Who was the most jealous person who even killed his wife? (Othello)
Where did Shakespeare die and where was he buried? (On April 23, 1664, he was buried in a church at Stratford).
If you like to write a letter to your pen-pal about our famous Russian Literary places, please do it.
What places in Great Britain, connected with the names of famous British writers, would you like to visit? It’ll be your talking the next lesson.
Look at your evaluation cards. You’ll evaluate your answers, work and knowledge. Put your names on cards.
Self-assessment
I can understand basic information about literary places of Great Britain.
I can read the literary map of Great Britain picking up the necessary information.
I can understand necessary information from the text of listening comprehension.
I can pick up the most important information from short texts of Internet.
I can pick up the material for the presentation “Literary Britain”.
I can ask and answer questions about literary places of Great Britain.
I can talk about literary places and the British writers and poets.
Критерии оценивания учащихся за работу на уроке:
1.Желание отвечать, активность на уроке. Глубина знаний по теме.
2. Культура речи, чувство времени, дружелюбность, готовность к дискуссии, мобильность (во время проведения «мозгового штурма»).
3. Ответы на вопросы: стремление использовать ответы для успешного раскрытия темы. Соблюдение грамматических правил.
4. Умение вступать в разговор. Корректно реагировать на вопросы и замечания учащихся и учителя.
5. Умение презентовать материал, подготовленный дома (презентация). Творческое применение материала.
6. Умение понимать на слух информацию в пределах изученной темы.
7.Умение работать с короткими текстами и выполнять предложенные задания.
8.Умение адекватно оценивать свои знания и работу на уроке. Самооценка.
Reading
Reading makes a full man
(Francis Bacon)
Reading is to the mind what exercise is to the body
(Richard Steele)
Reading is a vital form of communication with all mankind, and wisdom of many ages
(Olzhas Suleymenov)
All books are divisible into two classes: the book of hour, and the book of all time
(John Ruskin)
"Take care of the Earth and it
will take care of you "
Speak to the Earth, and it shall
teach thee "
Bible
WildKingdom(by Jeanne B. Hargett)
All woods are home to animals,
So we behaved like guests.
We only looked and never tuched,
The birds' and rabbits' nests.
Урок
“Literary Britain”
Цель урока (для учащихся):
Развитие коммуникативных и информационных навыков работы на уроке на основе базового и дополнительного материала по теме “Reading…? Why not?” в форме обобщения лексико-грамматического материала.
Цель урока (для учителя):
Реализация творческого потенциала учащегося, навыков аудирования, устной речи и языковой догадки для качественного и эффективного процесса обучения.
Задачи:
1.научить учащихся 9 класса отбирать нужную информацию по теме урока;
2. расширить представления учащихся о литературных местах Британии;
3.способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения;
4.научить способам и формам представления изученного материала в различных видах деятельности;
5. способствовать средствами урока формированию культуры речи учащихся.
Программно-техническое оснащение: компьютер и мультимедиапроектор, программное обеспечение.
Ожидаемые результаты
Развитие коммуникативных и информационных навыков работы на уроке.
Расширение активного вокабуляра учащегося по теме «Литературная Британия».
Формирование практических навыков использования требуемого материала по теме.
Корректное использование видовременных форм глагола в активном и пассивном залоге.
5.Формирование культуры речи, умение проводить виртуальные мини-экскурсии по источникам сети Интернет.
Учебные: совершенствовать разговорные навыки (монологической и диалогической речи), чтения и аудирования, с целью подготовки учащихся к речевой деятельности по теме урока и написанию письма (подготовка к ГИА);
способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения.
Развивающие:развивать умения выражать аргументированное отношение к поставленной проблеме, развивать способность к обобщению и анализу. Развивать умения работать с компьютером, с поисковыми системами, создавать проекты, развитие познавательных интересов учащихся.
Воспитывающие: формировать ответственное отношение к литературным традициям и культуре народов изучаемого языка, чтению.
Организация работы на уроке:
индивидуальная работа (высказывание собственного мнения по проблеме на уроке);
групповая (работа в рабочих группах на уроке);
работа с поисковыми системами Интернета для создания проектов (предварительная работа в кабинете ИКТ), работа с компьютерной презентацией на базе проектов учащихся (на уроке), работа с Интернет-тестами, созданными учителем для проверки знаний учащихся (уроке/дома).
Оборудование и оснащение урока:
- демонстрационные материалы:
- презентация, компьютер; проектор; ситуативные карточки-задания; и мини-плакаты по теме; карточки самооценивания; карта литературной Британии http://chemodan.com.ua/images/maps/gbr.gif и схемы “Reading” на интерактивной доске.
Плакаты и фотографии писателей и поэтов
.
аудиозапись- “Literary Britain”.
(Ех.1, р.11 Unit 1)
видео-клип " Shakespeare’s Biography "( 3 минуты)
компьютерная презентация, на базе электронных проектов учащихся по теме “Literary Briain ”( в программе Power Point)
УМК: “Happy English 4” / В.П.Кузовлев Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудов и др. – 9 класс.
Технологическая карта урока
Этап урока
Задания, стимулирующие деятельность учащихся
Учебный материал
Примечание
1. Начало урока
Warming up discussions
Compare and contrast the Literary places of Great Britain
The map of Britain
To create a bank of ideas
To work in groups
2. Основная часть урока
Listening and Speaking
Listening to the audio cassette
Work in pairs and say who these places are associated with
Find on the map the places he mentioned in his story
Work in pairs
Reading
Discursive Talk
Talking about famous places
Opinion Talk
Speaking on a topic expressing your opinion
Tests
audio cassette “The Literary Britain” (the guide)
tasks p.11№1
a map
the text “Shakespeare`s Birthplace”on the site
Questions
Presentation
№2 p.12
Video-clip1
Video-clip2
Opinion talk
Fill the gaps with correct form of the verbs.(Passive Voice)
Cultural Awareness
Work in pairs
Speaking about famous places connected with the names of British writers
Answer the questions
Presentation
Describe the places according models
Some facts about well-known books and writers
(at the lesson or at home)
3. Заключительная часть урока
Homework (the students choose)
Writing a letter (Russian literary places)
An opinion topic (Literary places to visit)
quiz about Shakespeare
Self-assessment
Questions
Self-assessment
Self-assessment
На уроке английского языка используется три типа контроля:
внешний (осуществляется преподавателем над деятельностью учащегося),
взаимный (осуществляется учащимися над деятельностью одноклассника),
самоконтроль (осуществляется учащимися над собственной деятельностью при выполнении тестов, созданных учителем к уроку в среде Google).
Ход урока
1.Организационный момент. Введение в сюжет урока. Introduction.
Today we are going to speak about Literary Britain.
This map invites you to explore Literary Britain. Today we are going to know such an interesting information: What writers is England connected with? What are their best works? What kind of town is Stratford-upon-Avon? What places of interest are connected with the name of Shakespeare? What literary places are there in London? What literary names are connected with Wales? What writers made Bath a famous literary place?
2. Работа в группах. Brainstorming. Мозговой штурм. «Создание банка идей».
British literature is very rich. You can always find a town, a city or a piece of country connected with a famous writer. What part of the United Kingdom Great Britain is the most famous for its writers and poets? Let’s work in groups.
Работа идёт по этапам:
Уч-ся в 3-х группах нарабатывают как можно больше возможных ответов, решений.
Scotland.
Sir Walter Scott
Charles Dickens
Robert Burns
England
Charles Dickens
The Bronte sisters
William Shakespeare
Oscar Wilde
Wales
Roald Вahl
Lewis Carroll
Dylan Thomas
Wordsworth
Анализ идей. Каждая группа представляет свои наработки.
…is the birthplace of …
…is the home of…
…is well known as…
…is associated with the names of …
…is the country of…
…has inspired…
3. Обработка результатов. Выбираются по 3 самые интересные ответы, Speaker представляет их.
3. Listening activity.
Listen to the text and find out the specific information about famous British writers.
Pre-listening activity:
Background information about famous British writers is recalled.
Answer the questions: Where was R. Burns (Byron, L.Carroll, etc.) born?
While – listening activity:
T.: Listen to the guide and find the places he mentioned in his story in
The map of Literary Britain.
Post-listening activities:
a).Work in pairs and say who these places are associated with.
b). Answer the questions.
Работа с текстом “Shakespeare`s Birthplace”
Работа в парах. Поиск интересного материала о творчестве В.Шекспирана сайтах.
Answer the questions:
1. What relics of Shakespeare were left in the 18th century?
2. Why did people come to Stratford-on-Avon?
3. What did the owner of New Place do in 1756?
4. Why did the people get angry with the owner of New Place?
5. Why did the city fathers decide to do something to attract people?
The owner of New Place wasn't much interested in Shakespeare. He didn't like the fact that so many visitors came to his house asking to see the mulberry tree. So in 175 he cut down the tree and his life became quiet. But it didn't last long. The people who came to Stratford-on-Avon to see Shakespeare's tree at first was surprised, then they got so angry that the owner of New Place had to leave Stratford. After Stratford lost one of the most famous relics of Shakespeare, the city fathers decided to do something to attract people there. They asked the greatest actor of the time David Garrick to organize a festival in Stratford. Garrick planned to do it in the first week of September, 1769. He wanted the festival to the greatest outdoor festival staged in England. At six o'clock in the morning of Wednesday September 6 the festival was opened. Many people came to Stratford. The first day was successful, and Garrick was happy. On the second day it rained hard. The second-day evening ended as it began — in the rain. On the third day all the people left Stratford, Garrick returned to London very sad. But his festival was the beginning of a tradition. Stratford is now famous fоr its Shakespeare festivals. Every year a lot of people come to Stratford for the Festival season which lasts from April to September.
The name of William Shakespeare is known all over the world. The Golden Age of English literary is often called» The Age of Shakespeare». (The last half of the 16-th and the beginning of the 17-th centuries).
Работа с презентацией “Literary Britain”. Talking about famous places of Britain
T: What other literary places connected with the names of the British writers do you know?
Презентация выполнена учащимися и представляется на уроке;
Беседа по картинкам упр-е № 2 стр.12
Charles Dickens and Rochester (о Ч. Диккенсе и Национальной библиотеке Шотландии)
The city of Rochester is proud of its connections with Charles Dickens, and the great novelist is honoured at a special Dickens Festival every year at the turn of May and June. Local people dress up in Victorian costumes, there are readings and plays and famous characters from Dickens’ novels put in an appearance to encourage the celebrations. At Christmas time local people don their costumes once again to indulge in some Dickensian carol singing.
Dickens grew up in Chatham, where his father was a clerk in the Dockyard, but it was Rochester that he loved. He bought Gad’s Hill House (now a school), just outside the town, and lived there from 1857 until his death in 1870. He would have liked to have been buried in Rochester, but the nation claimed him for Westminster Abbey.
National Library of Scotland
A treasure-house of books and manuscripts. The Library’s major summer exhibition for 1994 is Pictures of the Mind: Robert Louis Stevenson 1850—1894, which celebrates the imaginative world of one of Scotland’s best loved writers through books, manuscripts, photographs and film (July — October). Exhibition open Monday-Saturday 10.00-17.00; Sunday 14.00-17.00. Admission free. Disabled access.
Тесты (созданы в среде Google), их можно рекомендовать дифференцированно в качестве закрепления на уроке (сильным учащимся) или дома (слабым), если не успеют выполнить на уроке и прислать ответы электронной почтой учителю или выполнить по желанию.
Here are some facts about well-known books. Fill each of the gaps with the correct form of the verbs.
William Shakespeare’s poems, comedies and tragedies (to translate)_________in most countries of the world.
Shakespeare Festival (to hold) ________in Britain every year.
Frankenstein (to write)___________by Mary Shelley in 1814.
One of the greatest ancient collections of manuscripts (to house) ____in the famous Alexandra Library.
First British magazines (to publish) _______in the late 18th centure.
Roald Dahl’s books(to inspire)_______Hollywood people to make films based on them.
Подведение итогов урока.
And what do you know about modern literary Britain’s events nowadays? Who won a major literary prize, Costa prize? Do you want to know Nobel Prizes for literature? Let’s read information and found on the sites:
(Объявлены лауреаты британской литературной премии Costa).
Заключительный этап урока. Dear friends, our lesson is up to the end. I m satisfied with your knowledge and activity at the lesson. We have spoken about famous British writers, whose books play an important role in our life because they are our teachers and advisers. They teach us sometimes how to take the next step when we are in a difficult situation. They also help to shape our life. British literature is rich. I advise you to read more because “Reading is to the mind what exercise is to the body’.
I want to give you 3 different types of homework, choose what you like or would you like to know.
First, I d like to give you a quiz about Shakespeare.
Quiz
When was Shakespeare born? (April 23, 1616)
When did he die? (April 23, 1664)
Who was his wife? (Farmer s daughter Anne Hathaway)
Where is the Globe Theatre? (In London)
Who was Shakespeare s favorite actrеss? (He never saw an actress, all roles were played by men)
When was the modern building of Shakespeare Memorial Theatre opened? (in 1932)
Where did the sonnet first appear? (In Italy, in the 14th cеntury)
How was Shakespeare called by common people? (The Swan of Avon, Sweet Swam of Avon, Great Unknown)
How many plays (sonnets) did Shakespeare write? (37 plays, 154 sonnets)
When did he spend his last year of life? (In Strafford)
Who were the most romantic and tragic lovers? (Romeo and Juliet)
Who was the most jealous person who even killed his wife? (Othello)
Where did Shakespeare die and where was he buried? (On April 23, 1664, he was buried in a church at Stratford).
If you like to write a letter to your pen-pal about our famous Russian Literary places, please do it.
What places in Great Britain, connected with the names of famous British writers, would you like to visit? It’ll be your talking the next lesson.
Look at your evaluation cards. You’ll evaluate your answers, work and knowledge. Put your names on cards.
Self-assessment
I can understand basic information about literary places of Great Britain.
I can read the literary map of Great Britain picking up the necessary information.
I can understand necessary information from the text of listening comprehension.
I can pick up the most important information from short texts of Internet.
I can pick up the material for the presentation “Literary Britain”.
I can ask and answer questions about literary places of Great Britain.
I can talk about literary places and the British writers and poets.
Критерии оценивания учащихся за работу на уроке:
1.Желание отвечать, активность на уроке. Глубина знаний по теме.
2. Культура речи, чувство времени, дружелюбность, готовность к дискуссии, мобильность (во время проведения «мозгового штурма»).
3. Ответы на вопросы: стремление использовать ответы для успешного раскрытия темы. Соблюдение грамматических правил.
4. Умение вступать в разговор. Корректно реагировать на вопросы и замечания учащихся и учителя.
5. Умение презентовать материал, подготовленный дома (презентация). Творческое применение материала.
6. Умение понимать на слух информацию в пределах изученной темы.
7.Умение работать с короткими текстами и выполнять предложенные задания.
8.Умение адекватно оценивать свои знания и работу на уроке. Самооценка.
Reading
Reading makes a full man
(Francis Bacon)
Reading is to the mind what exercise is to the body
(Richard Steele)
Reading is a vital form of communication with all mankind, and wisdom of many ages
(Olzhas Suleymenov)
All books are divisible into two classes: the book of hour, and the book of all time
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.