Презентация на тему "Natural zones of the Earth" 5 класс

Презентация: Natural zones of the Earth
1 из 20
Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3.0
1 оценка

Комментарии

Нет комментариев для данной презентации

Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.


Добавить свой комментарий

Аннотация к презентации

Смотреть презентацию онлайн на тему "Natural zones of the Earth" по иностранным языкам. Презентация состоит из 20 слайдов. Для малышей 6 лет и их родителей. Материал добавлен в 2016 году. Средняя оценка: 3.0 балла из 5.. Возможность скчачать презентацию powerpoint бесплатно и без регистрации. Размер файла 7.31 Мб.

Содержание

  • Презентация: Natural zones of the Earth
    Слайд 1

    Природные зоны Земли.Natural zones of the Earth.

    Авторы: Дедух Галина Васильевна, учитель географии, Хворостьяная Наталья Васильевна, учитель английского языка, МБОУ «Гимназия №5», г. Белгород, 2012

  • Слайд 2

    Natural zones of the Erath

    tundra; taiga; desert; mixed forest; temperate deciduous wood; tropical rainforest; savanna.

  • Слайд 3

      Tundrais a biome where the tree growth is hindered by low temperatures and short growing seasons. The term tundra comes from Kildin Sami language, which means "uplands, treeless mountain tract". There are two types of tundra: Arctic tundra (which also occurs in Antarctica) and alpine tundra. In tundra, the vegetation is composed of dwarf shrubs, sedges and grasses, mosses, and lichens. Scattered trees grow in some tundra. [2]

  • Слайд 4
  • Слайд 5
  • Слайд 6

    Taigais a biome characterized by coniferous forests. Covering most of inland Alaska, Canada, Sweden, Finland, inland Norway, the Scottish Highlands and Russia (especially Siberia), as well as parts of the extreme northern continental United States (Northern Minnesota, Michigan's Upper Peninsula, Upstate New York, Vermont, New Hampshire, and Maine), northern Kazakhstan and Japan (Hokkaido) the taiga is the world's largest terrestrial biome. [4]

  • Слайд 7
  • Слайд 8
  • Слайд 9

    A desert is a landscape or region that receives almost no precipitation. Deserts are defined as areas with an average annual precipitation of less than 250 millimetres (10 in) per year, or as areas where more water is lost by evapotranspiration than falls as precipitation. In the Thornthwaite climate classification system, deserts would be classified as arid megathermal climates.

  • Слайд 10
  • Слайд 11
  • Слайд 12

    Mixed forestsare a temperate and humid biome. The typical structure of these forests include four layers. The upper most layer is the canopy which is composed of tall mature trees. Below the canopy is the three-layered, shade tolerant understory. The top layer of the understory is the sub-canopy which is composed of smaller mature trees, saplings, and suppressed juveniles canopy layer trees awaiting an opening in the canopy.

  • Слайд 13

    ЖИВОТНЫЕ ШИРОКОЛИСТВЕННОГО ЛЕСА

  • Слайд 14

    Temperate decidous forestis a biome found in the eastern and western United States, Canada, central Mexico, South America, Europe, China, Japan, North Korea, South Korea and parts of Russia. A temperate deciduous forest consists of trees that lose their leaves every year. Some of these trees include oak, maple, beech, and elm.

  • Слайд 15

    A tropical rainforestis an ecosystem usually found around the equator. They are common in Asia, Australia, Africa, South America, Central America, Mexico and on many of the Pacific Islands. Within the World Wildlife Fund's biome classification, tropical rainforests are considered a type of tropical wet forest (or tropical moist broadleaf forest) and may also be referred to as lowland equatorial evergreen rainforest.

  • Слайд 16
  • Слайд 17
  • Слайд 18

    A savanna, or savannah, is a grassland ecosystem characterized by the trees being sufficiently small or widely spaced so that the canopy does not close. The open canopy allows sufficient light to reach the ground to support an unbroken herbaceous layer consisting primarily of grasses.

  • Слайд 19
  • Слайд 20

    References. [1]http://www.wildnatureimages.com/Dalton_Highway_Photos.htmТундра [2] http://en.wikipedia.org/wiki/Tundra Тундра [3]http://nsk.sibnovosti.ru/articles/74291Тайга [4] http://en.wikipedia.org/wiki/Taiga Тайга [5]http://ecoportal.ru/news.php?id=38516Пустыня [6]http://en.wikipedia.org/wiki/Desert Пустыня [7]http://www.prigoroda.net/index.php?part=3&section=1&person=1&picture=8Смешанный лес [8]http://en.wikipedia.org/wiki/Temperate_broadleaf_and_mixed_forests Смешанный лес [9]http://www.brestobl.com/tur/virtur/03belp/89.htmlЛиственный лес [10]http://en.wikipedia.org/wiki/Deciduous_forest Лиственный лес [11]http://times.ua/story/79226/Тропический лес [12]http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_rainforest Тропический лес [13]http://dagot.ucoz.ru/forum/29-341-1Саванна [14]http://en.wikipedia.org/wiki/SavannaСаванна 15. Английский для школьников авторов О.В.Афанасьевой, А.С.Саакян 16. Сборник текстов и упражнений по краеведению авторов Е.А. Богачевой, Е.С. Манининой 17. Толковый словарь английского языка автора А. Хориби

Посмотреть все слайды

Конспект

Дедух Галина Васильевна, учитель географии, Хворостьяная Наталья Васильевна, учитель английского языка, МБОУ «Гимназия №5» г. Белгорода. Природные зоны Земли. Natural zones of the Earth (интегрированный урок природоведения и английского языка, 5 класс)

Аннотация: Презентационное сопровождение урока

Цели: 1.Сформировать представление об основных природных зонах Земли.

2. Введение новых лексических единиц;

3. Закрепление новых слов в устной и письменной речи;

4. Развитие навыков чтения;

5. Развитие навыков монологической речи.

Ход урока.

Организационный момент.

At last lesson we spoke about our continents and animals who live on them. But there are different zones on different continents. Today we are going to speak about natural zones of the Earth.

II. Изучение нового материала.

Природные зоны Земли, причины неравно​мерного распространения растений и животных су​ши. Тундра, климатические особенности, расти​тельный и животный мир. (Беседа на основе демон​страции гербарных экземпляров растений тундры, таблиц, картин, рисунков учебника на c.126-127.)

Растительный и животный мир лесов: тайги, смешанных и широколиственных. (Беседа. Демон​страция таблиц, картин.)

Зоны степей и саванн; особенности их расти​тельного и животного мира. (Рассказ учителя с эле​ментами беседы.)

Условия жизни в пустыне. Приспособлен​ность растений и животных к засушливым услови​ям. (Самостоятельная работа учащихся с фрагмен​том о пустыне, статьи «Природные зоны Земли». Беседа.)

Богатство растительного и животного мира влажных экваториальных лесов. (Рассказ учителя с элементами беседы.)

Введение новых лексических единиц.

We are continue in English. Look at the blackboard and read the new words.

Учитель читает слова, дети повторяют хором, затем по рядам, затем друг другу.

Tundra

Taiga

Desert

Mixed and deciduous wood

Rainy forest

Grassy plane

Закрепление новых слов в устной и письменной речи.

На доске написаны названия континентов.

Africa, Antartic, America, Asia, Europe, Eurasia.

Where is tundra situated?

Детям раздаются карточки.

Make up the sentences.

Tundra in the north of America and Eurasia

Desert in the south of taiga

Taiga is situated in Africa, South America

Grassy plane everywhere besides Antarctic

Mixed and deciduous wood in the north of America and Eurasia

Rainy forest everywhere besides Antarctic

True or False ?

It’s a bit warm un tundra.

Pine trees need a lot of warm.

The planes are situated in warm and dry places.

There are many plants in rainy forests.

The deserts are situated in the coldest places.

What zones are there on the UK?

Развитие навыков чтения.

A location of natural zones depend on the climate. We’ll read the text about climate in Britain. Open your readers at page 30.

There are many new words in the text, aren’t there? Let’s read them one by one.

Now read the words after me. Look at the pictures and read the names of plants, animals and birds. Can you translate the words?

Чтение и перевод предложений с новыми словами.

Контроль понимания содержания текста.

Let’s check up ex.1.

Во время беседы несколько учеников выполняют задания по карточке.

Polly has read the text very quickly. Read her notes and say if they are right. How many mistakes have you found? Correct them please.

In the UK the weather is changeable only in spring.

Winters are very mild.

Sometimes it snows and snow melts quickly.

The trees and flowers begin to blossom early in summer.

The poppy and red rose are the national emblems of England.

The daffodils and shamrock are the emblems of Wales.

The pine and birch are the symbols of Scotland.

About 500 land animals are found un the UK.

Many animals are now protected by law.

Wildlife in Britain is in danger because of climate.

Mistakes 1,4,5,6,7,8,10.

Физкультминутка.

Подготовка к пересказу текста.

You need a plan to retell the text.Ex.2, p.32 will help you.

Let’s divide into 4 groups. The first group will get ready to retell the first point of our plan, the second group will retell the second point of our plan and so on.

IX. Подведение итогов.

Домашнее задание.

Написать минисочинение «Мое путешествие в…..(любую природную зону)».

Be ready to retell the first and the second points of our plan( на 4).

Be ready to retell the whole text( на 5).

Draw some plants, animals or birds you can find in Russia and write their names.

XI. Рефлексия.

Дедух Галина Васильевна, учитель географии, Хворостьяная Наталья Васильевна, учитель английского языка, МБОУ «Гимназия №5» г. Белгорода. Природные зоны Земли. Natural zones of the Earth (интегрированный урок природоведения и английского языка, 5 класс)

Аннотация: Презентационное сопровождение урока

Цели: 1.Сформировать представление об основных природных зонах Земли.

2. Введение новых лексических единиц;

3. Закрепление новых слов в устной и письменной речи;

4. Развитие навыков чтения;

5. Развитие навыков монологической речи.

Ход урока.

Организационный момент.

At last lesson we spoke about our continents and animals who live on them. But there are different zones on different continents. Today we are going to speak about natural zones of the Earth.

II. Изучение нового материала.

Природные зоны Земли, причины неравно​мерного распространения растений и животных су​ши. Тундра, климатические особенности, расти​тельный и животный мир. (Беседа на основе демон​страции гербарных экземпляров растений тундры, таблиц, картин, рисунков учебника на c.126-127.)

Растительный и животный мир лесов: тайги, смешанных и широколиственных. (Беседа. Демон​страция таблиц, картин.)

Зоны степей и саванн; особенности их расти​тельного и животного мира. (Рассказ учителя с эле​ментами беседы.)

Условия жизни в пустыне. Приспособлен​ность растений и животных к засушливым услови​ям. (Самостоятельная работа учащихся с фрагмен​том о пустыне, статьи «Природные зоны Земли». Беседа.)

Богатство растительного и животного мира влажных экваториальных лесов. (Рассказ учителя с элементами беседы.)

Введение новых лексических единиц.

We are continue in English. Look at the blackboard and read the new words.

Учитель читает слова, дети повторяют хором, затем по рядам, затем друг другу.

Tundra

Taiga

Desert

Mixed and deciduous wood

Rainy forest

Grassy plane

Закрепление новых слов в устной и письменной речи.

На доске написаны названия континентов.

Africa, Antartic, America, Asia, Europe, Eurasia.

Where is tundra situated?

Детям раздаются карточки.

Make up the sentences.

Tundra in the north of America and Eurasia

Desert in the south of taiga

Taiga is situated in Africa, South America

Grassy plane everywhere besides Antarctic

Mixed and deciduous wood in the north of America and Eurasia

Rainy forest everywhere besides Antarctic

True or False ?

It’s a bit warm un tundra.

Pine trees need a lot of warm.

The planes are situated in warm and dry places.

There are many plants in rainy forests.

The deserts are situated in the coldest places.

What zones are there on the UK?

Развитие навыков чтения.

A location of natural zones depend on the climate. We’ll read the text about climate in Britain. Open your readers at page 30.

There are many new words in the text, aren’t there? Let’s read them one by one.

Now read the words after me. Look at the pictures and read the names of plants, animals and birds. Can you translate the words?

Чтение и перевод предложений с новыми словами.

Контроль понимания содержания текста.

Let’s check up ex.1.

Во время беседы несколько учеников выполняют задания по карточке.

Polly has read the text very quickly. Read her notes and say if they are right. How many mistakes have you found? Correct them please.

In the UK the weather is changeable only in spring.

Winters are very mild.

Sometimes it snows and snow melts quickly.

The trees and flowers begin to blossom early in summer.

The poppy and red rose are the national emblems of England.

The daffodils and shamrock are the emblems of Wales.

The pine and birch are the symbols of Scotland.

About 500 land animals are found un the UK.

Many animals are now protected by law.

Wildlife in Britain is in danger because of climate.

Mistakes 1,4,5,6,7,8,10.

Физкультминутка.

Подготовка к пересказу текста.

You need a plan to retell the text.Ex.2, p.32 will help you.

Let’s divide into 4 groups. The first group will get ready to retell the first point of our plan, the second group will retell the second point of our plan and so on.

IX. Подведение итогов.

Домашнее задание.

Написать минисочинение «Мое путешествие в…..(любую природную зону)».

Be ready to retell the first and the second points of our plan( на 4).

Be ready to retell the whole text( на 5).

Draw some plants, animals or birds you can find in Russia and write their names.

XI. Рефлексия.

Скачать конспект

Сообщить об ошибке