Презентация на тему "On screen.Film favorites" 5 класс

Презентация: On screen.Film favorites
Включить эффекты
1 из 7
Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3.0
1 оценка

Комментарии

Нет комментариев для данной презентации

Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.


Добавить свой комментарий

Аннотация к презентации

Смотреть презентацию онлайн с анимацией на тему "On screen.Film favorites" по иностранным языкам. Презентация состоит из 7 слайдов. Для учеников 5 класса. Материал добавлен в 2016 году. Средняя оценка: 3.0 балла из 5.. Возможность скчачать презентацию powerpoint бесплатно и без регистрации. Размер файла 0.43 Мб.

Содержание

  • Презентация: On screen.Film favorites
    Слайд 1

    On screenFilm favorites

    7 th form МОУ Манычская СОШ №11 Шконда Ольга Викторовна

  • Слайд 2

    Types of films

    A thriller A historical film A fantasy A horror film A western A comedy A love story A documentary Исторический фильм Фантастика Фильм ужасов Вестерн Комедия Фильм о любви Документальный фильм Триллер

  • Слайд 3

    What type of film is it?

  • Слайд 4

    1.Bonny and Clyde a. Кинг-Конг 2. Little Caesar b.ВолшебникстраныОз 3. The birth of a nation c. БоннииКлайд 4. King Kong d.Рождениенации 5. The wizard of Oz e. МаленькийЦезарь Match films with their Russian equivalents

  • Слайд 5

    The film was exciting. The film was interesting. The film was boring. Melany was excited. Tom was interested. Melany was bored.

  • Слайд 6

    Read and choose the right form of the adjectives I am not interesting/ interested in a horror filmsIt is touching/touched documentary film It was boring/bored to watch a comedyHe was excited/exciting by a comedy

  • Слайд 7

    Which is more emotional?

    It was exciting It was really exciting It was interesting It was extremely interesting

Посмотреть все слайды

Конспект

МОУ Манычская СОш №11

Зерноградского района

Урок английского языка в 7 классе

«On screen.Film favorites»

Шконда О.В

Цель: создание условий для развития коммуникативных навыков говорения, чтения, аудирования

Задачи:

- развитие навыков монологической речи через выражение своих чувств и мнения по теме, Введение новых лексических единиц и их автоматизация в речи учащихся, развитие навыков употребления грамматических форм прилагательных на ing и ed, использование в речи эмфатических выражений. Практиковать в чтении с извлечением необходимой информации и детальной информации, учить определять значение слова по контексту.

-развивать толерантность в отношении мнений других людей.

-развивать память, образное мышление, умение выделять главное, сравнивать, анализировать. Развивать догадку и умение работать в коллективе и парах.

- формировать уважение и интерес к культуре страны изучаемого языка посредствами ознакомления с темой, повышать мотивацию к изучению английского языка

Ход урока

1. Оргмомент

Good morning, children. I’m glad to see you. Are you OK?

2. Введение в атмосферу урока

Today our topic is “On screen. Film favorites”. ( 1 слайд)

What do you think we’ll speak about? Films we like.

Do you like to watch films? Where do you like to watch them on TV or you like to go to the cinema? With whom do you prefer to watch films with your parents or with your friends? How many films do you watch a week ?

3. Speaking

Now look at the screen. There are different types of films. What type of film is each one? ( 2 слайд) Match types of films with their Russian equivalents

Look at these films. Here are the photographs. Define what type of film it is.( 3 слайд)

Вопросно-ответная работа. Is it thriller? No, what is it?

What films do you like? I like love stories. And you? What films you don’t like? I don’t like horror films

4.Work in pairs

Работа в парах. Ученик – ученик. Ask question to Natasha about films she likes.

Such films are very popular not only in Britain and America but in Russia too. Match the names of these films with their Russian equivalents.( 4 слайд)

What Russian films do you know?

5.Reading .

Open your books at page 62

Read and say what the children are talking about. They are talking about their favourite films.

-what kind of film was it? It was exciting and touching

-what were Melany feelings? She was bored (and what about Tom)

Look at the screen ( 5 слайд)

The film was exciting. Melany was excited.

The film was interesting. Tom was interested.

The film was boring. Melany was bored.

Cкажите, пожалуйста чем эти фразы отличаются, есть ли в них различия, и в чём?

Let’s translate these sentences from Russian into English

Фильм был волнующим, я был взволнован

Фильм был трогательным, я был тронут

Фильм был очаровательный, я был очарован

Read and choose the right form of the adjectives (6 слайд)

I am not interesting/ interested in a horror films

It is touching/touched documentary film

It was boring/bored to watch a comedy

Now I want you evaluate the film you have watched.

«Harry Potter» was exciting. I was excited.

6. Grammar (7 слайд)

Read the statements and say which of them has more feeling or more emotional?

It was exciting. It was really exciting. It was disappointing. I was extremely disappointed.

Ex.4, p.63

7. Рефлексия.

8. Home work. Evaluate the film your friend has watched

МОУ Манычская СОш №11

Зерноградского района

Урок английского языка в 7 классе

«On screen.Film favorites»

Шконда О.В

Цель: создание условий для развития коммуникативных навыков говорения, чтения, аудирования

Задачи:

- развитие навыков монологической речи через выражение своих чувств и мнения по теме, Введение новых лексических единиц и их автоматизация в речи учащихся, развитие навыков употребления грамматических форм прилагательных на ing и ed, использование в речи эмфатических выражений. Практиковать в чтении с извлечением необходимой информации и детальной информации, учить определять значение слова по контексту.

-развивать толерантность в отношении мнений других людей.

-развивать память, образное мышление, умение выделять главное, сравнивать, анализировать. Развивать догадку и умение работать в коллективе и парах.

- формировать уважение и интерес к культуре страны изучаемого языка посредствами ознакомления с темой, повышать мотивацию к изучению английского языка

Ход урока

1. Оргмомент

Good morning, children. I’m glad to see you. Are you OK?

2. Введение в атмосферу урока

Today our topic is “On screen. Film favorites”. ( 1 слайд)

What do you think we’ll speak about? Films we like.

Do you like to watch films? Where do you like to watch them on TV or you like to go to the cinema? With whom do you prefer to watch films with your parents or with your friends? How many films do you watch a week ?

3. Speaking

Now look at the screen. There are different types of films. What type of film is each one? ( 2 слайд) Match types of films with their Russian equivalents

Look at these films. Here are the photographs. Define what type of film it is.( 3 слайд)

Вопросно-ответная работа. Is it thriller? No, what is it?

What films do you like? I like love stories. And you? What films you don’t like? I don’t like horror films

4.Work in pairs

Работа в парах. Ученик – ученик. Ask question to Natasha about films she likes.

Such films are very popular not only in Britain and America but in Russia too. Match the names of these films with their Russian equivalents.( 4 слайд)

What Russian films do you know?

5.Reading .

Open your books at page 62

Read and say what the children are talking about. They are talking about their favourite films.

-what kind of film was it? It was exciting and touching

-what were Melany feelings? She was bored (and what about Tom)

Look at the screen ( 5 слайд)

The film was exciting. Melany was excited.

The film was interesting. Tom was interested.

The film was boring. Melany was bored.

Cкажите, пожалуйста чем эти фразы отличаются, есть ли в них различия, и в чём?

Let’s translate these sentences from Russian into English

Фильм был волнующим, я был взволнован

Фильм был трогательным, я был тронут

Фильм был очаровательный, я был очарован

Read and choose the right form of the adjectives (6 слайд)

I am not interesting/ interested in a horror films

It is touching/touched documentary film

It was boring/bored to watch a comedy

Now I want you evaluate the film you have watched.

«Harry Potter» was exciting. I was excited.

6. Grammar (7 слайд)

Read the statements and say which of them has more feeling or more emotional?

It was exciting. It was really exciting. It was disappointing. I was extremely disappointed.

Ex.4, p.63

7. Рефлексия.

8. Home work. Evaluate the film your friend has watched

Скачать конспект

Сообщить об ошибке