Презентация на тему "The British monarchy and a parliamentary democracy" 5 класс

Презентация: The British monarchy and a parliamentary democracy
Включить эффекты
1 из 25
Ваша оценка презентации
Оцените презентацию по шкале от 1 до 5 баллов
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3.1
3 оценки

Комментарии

Нет комментариев для данной презентации

Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.


Добавить свой комментарий

Аннотация к презентации

Скачать презентацию (1.36 Мб). Тема: "The British monarchy and a parliamentary democracy". Предмет: иностранные языки. 25 слайдов. Для малышей 6 лет и их родителей. Добавлена в 2016 году. Средняя оценка: 3.1 балла из 5.

Содержание

  • Презентация: The British monarchy and a parliamentary democracy
    Слайд 1

    Урок английского языка по теме «The British monarchy and a parliamentary democracy”(По учебнику К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман для 8 кл Happy English.ru)Учитель: Корнилова Наталья ГеннадьевнаМБОУ «ДСОШ №3»

  • Слайд 2
  • Слайд 3
  • Слайд 4

    What do you think “ democracy” means? - People do what they want. - People rule the country. - People do what they want within the framework (в рамках) oflaw. - People elect their representatives to rule the country. - People elect the head of state directly. - People say what they think. - People can live in any place they choose. - The head of state guarantees (гарантирует) the rights of citizens. - All people and authorities (органы власти) follow the constitution.

  • Слайд 5

    The United Kingdom has a three-tiered structure:

    the monarch the government Parliament

  • Слайд 6

    THE MONARCH is the official head of state and an integral part of Parliament in her constitutional role; has mostly representative functions; gives the royal assent to the bills passed by the House of Commons and the House of Lords; is the head of the Commonwealth of Nations THE GOVERNMENT the Prime Minister is the head of government; is the leader of the party with the majority seats in the House of Commons the Cabinet about 20 ministers; determines government policies and coordinates government departments Non-Cabinet Ministers PARLIAMENT the House of Commonsthe House of Lords (about 650 elected MPs - members of Parliament) (over 1,100 permanent, non-elected members; makes laws; discusses political problems peers and life peers) examines and revises the Official Opposition bills from the House of Commons; can delay the largest opposition party; forms the bills for one year Shadow Cabinet («теневой» кабинет) THE PEOPLE (all men and women over 18)

  • Слайд 7

    THE MONARCH------------------------------------------ is the official head of state and an integral part of Parliament in her constitutional role; has mostly representative functions; gives the royal assent to the bills passed by the House of Commons and the House of Lords; is the head of the Commonwealth of Nations ---------------------------------THE GOVERNMENT -------------------------------the Prime Minister is the head of government; is the leader of the party with the majority seats in the House of Commons the Cabinet about 20 ministers; determines government policies and coordinates government departments Non-Cabinet Ministers PARLIAMENT the House of Commonsthe House of Lords (about 650 elected MPs) (over 1,100 permanent, non-elected members; makes laws; discusses political problems peers and life peers) examines and revises the Official Opposition bills from the House of Commons; can delay the largest opposition party; forms the bills for one year Shadow Cabinet («теневой» кабинет) ----------------------------------- THE PEOPLE (all men and women over 18)

  • Слайд 8

    What functions do the representatives of power perform? Use the scheme to find the correct statement. 1. A. The Queen votes on the bills. B. The Queen signs the bills 2. A. The Queen has mostly representative functions. B. The Queen rules the country in fact. 3. A. The government represents the legislative branch of power. B. The government represents the executive branch of power. 4. A.The Cabinet is responsible for government policies. B. The Cabinet Ministers revise bills from Parliament. 5. A. Parliament represents the legislative branch of power. B. Parliament represents the executive branch of power. 6 A. The House of Commons controls the government. B. The government controls the House of Commons. 7. A. The House of Lords has the power to delay bills for one year. B. The House of Lords opposes the decisions of the House of Commons. 8. A. The Cabinet coordinates the work of the government departments. B. The Cabinet makes laws.

  • Слайд 9

    What functions do the representatives of power perform? Use the scheme to find the correct statement. 1. A. The Queen votes on the bills. B. The Queen signs the bills 2. A. The Queen has mostly representative functions. B. The Queen rules the country in fact. 3. A. The government represents the legislative branch of power. B. The government represents the executive branch of power. 4. A. The Cabinet is responsible for government policies. B. The Cabinet Ministers revise bills from Parliament. 5. A. Parliament represents the legislative branch of power. B. Parliament represents the executive branch of power. 6 A. The House of Commons controls the government. B. The government controls the House of Commons. 7. A. The House of Lords has the power to delay bills for one year. B. The House of Lords opposes the decisions of the House of Commons. 8. A. The Cabinet coordinates the work of the government departments. B. The Cabinet makes laws.

  • Слайд 10

    Today the Queen is not only head of State, but also an important symbol of national unity. The royal title in Britain is: 'Elizabeth the Second, by the Grace of God of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and of Her other Realms and Territories Queen, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith'

  • Слайд 11

    The present sovereign is Queen Elizabeth II. She was born on 21 April, 1926; was married to Prince Philip, the Duke of Edinburgh, on 20 November, 1947; ascended the throne on 6 February 1952; and was crowned on 2 June, 1953.

  • Слайд 12

    Functions of the Queen. Opening and closing Parliament Approving the appointment of the Prime Minister Giving the Royal Assent to bills Giving honours such as peerages, knighthoods and medals Head of the Commonwealth Head of the Church of England Commander-in-Chief of the armed forces.

  • Слайд 13

    The Queen and the royal family continue to take part in many traditional ceremonies.

  • Слайд 14
  • Слайд 15

    The official ceremony the State Opening of Parliament

  • Слайд 16

    The proceedings of both Houses of Parliament are broadcast on television and radio.

  • Слайд 17

    Parliament: Parliament, Britain's legislature, comprises the House of Commons, the House of Lords and the Queen in her constitutional role. The Commons has 651 elected Members of Parliament (MPs), each representing a local constituency (избирательный округ). The Lords is made up of 1,185 hereditary and life peers, and the two archbishops and the 24 most senior bishops of the established Church of England.

  • Слайд 18

    The debating chamber of the House of Commons

  • Слайд 19

    The UK is governed by the Government- a body of ministers. About 20 Ministers compose the Cabinet , which meets regularly under the chairmanship of the Prime Minister. David Cameron 10, Downing Street

  • Слайд 20

    Match the words and their definitions.

    Monarchy Parliamentary monarchy Absolute monarchy To become a monarch To restore a monarchy Royalty Royal a form of government in which the head of state is a monarch a monarch does what Parliament tells her (him) the power of a monarch is complete, total without limits to become a king or queen to bring back a monarchy members of royal families (either individually or collectively) a member of a royal family relating to or suitable for a king or queen

  • Слайд 21

    1. How many parts does the Palace of Westminster consist of? a) one b) two c) three 2. What are the main colours of the Houses of Parliament? a) gold, red, blue b) gold, green and red c) red and green 3. Who writes the Queen's Speech? a) the Queen b) the Government c) the Lord Chancellor 4. Which are Britain's two main political parties? a) Democratic, Republican and Conservative b) Conservative and Democratic c) Labour and Conservative 5. Whose shoe should a Conservative touch? a) David Lloyd George’s b) Winston Churchill's c) The Queen’s 6. Why do MPs sometimes sit on the steps? a) There are more MPs than seats in the House of Commons, b) It’s a part of an old tradition. c) it’s a punishment for those who are late. 7. When can you see the Mace in the House of Commons? a) It’s always there. b) Only when the Queen comes c) When the House is debating. 8. How old is Westminster Hall? a) more than a thousand years old b) more than a hundred years old c) more than four hundred years old

  • Слайд 22

    1. How many parts does the Palace of Westminster consist of? c) three 2. What are the main colours of the Houses of Parliament? b) gold, green and red 3. Who writes the Queen's Speech? b) the Government 4. Which are Britain's two main political parties? c) Labour and Conservative 5. Whose shoe should a Conservative touch? b) Winston Churchill's 6. Why do MPs sometimes sit on the steps? a) There are more MPs than seats in the House of Commons, 7. When can you see the Mace in the House of Commons? c) When the House is debating. 8. How old is Westminster Hall? a) more than a thousand years old

  • Слайд 23

    Использованные ресурсы:

    1. К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман – учебник англ.языка для 8 кл.,- Обнинск: Титул, 2009 2http://projectbritain.com/government/index.htm 3 http://gdb.rferl.org/0ECF73A4-F571-4DA0-BE5D-951211938F30_w268_r1.jpg 4 http://www.ag-online.co.uk/mediac/400_0/media/DIR_3606/Downing~St.jpg 5http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/09/article-1179911-0298D0910000044D-610_468x286.jpg 6. http://london-sights.ru/wp-content/uploads/2009/03/1_palatacomm-150x150.jpg 7. http://s.66.ru/new66/news/a5/0a/06/36/a50a0636_resizedScaled_230to172.jpg 8. http://images.travelpod.com/users/myers1188/1.1276097085.parliment-big-ben.jpg 9. http://www.vokrug.tv/pic/person/2/7/6/3/medium_2763450e78e99e0217d857a15d2382bc.jpeg 10. http://www.vokrug.tv/pic/person/f/2/f/4/medium_f2f4d9f901b1be62642446592f1d20af.jpeg

  • Слайд 24

    11. http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/royalty/gallery/1024/balcony_large.jpg 12. http://news.bbcimg.co.uk/media/images/48058000/jpg/_48058948_jex_720687_de27-1.jpg 13. http://s16.radikal.ru/i191/1001/03/52b2bd945b35.jpg 14. http://russian.news.cn/photo/2011-02/15/13732846_61n.jpg 15. http://www.solnechniedeti.ru/?aef=queen-elizabeth-ii-pictures-e3Qb5lxvyM8M56uEMR8k9bnZudDxVACmbMQUV46lVCElxyFQ83_x2IPb5z2ZRv4RZ8vss60I3BDUniYIwLz8STxwa06.jpg 16. http://img-fotki.yandex.ru/get/8/pom9494.0/0_285a_32b551ed_XL

  • Слайд 25

    Thank you for your work. Good luck!

Посмотреть все слайды

Конспект

Корнилова Наталья Геннадьевна , МБОУ «ДСОШ №3» г. Дятьково, Брянской обл

Пояснительная записка

Автор материала (ФИО)

Корнилова Наталья Геннадьевна

Должность (с указанием преподаваемого предмета)

Учитель английского языка

Образовательное учреждение

МБОУ «ДСОШ №3»

Г.Дятьково Брянской обл

Название материала

Урок английского языка

« The British Monarchy and a Parliamentary Democracy»

Класс (возраст)

8 класс

Учебный предмет

Название учебного пособия, образовательной программы (УМК) с указанием авторов, к которому относится ресурс

УМК Happy English.ru для 8 класса

К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман

Вид ресурса (презентация, видео, текстовый документ и другие)

*.ppt, *.doc

Техническое оснащение (компьютер, интерактивная доска и другие.)

Компьютер, проектор, дидактический материал, аудиозаписи.

Цели.

Задачи материала

Цели урока:

Познавательные:

1. Познакомить с основами парламентского государства, с конституционной монархией.

2. Учить работать с тестами.

Развивающие:

1. Развить умение понимать схемы.

2. Развивать навыки устной речи и аудирования..

3. Развитие догадки по аналогам с родным языком.

Воспитательные:

1. Осознание понятия “демократия”.

2. Прививать интерес и уважительное отношение к традициям страны изучаемого языка.

Краткое описание работы с ресурсом

(на каком этапе предполагается применение, форма использования: индивид, групповая и другое, на усмотрение автора).

Идея проведения данного урока заимствована из учебника английского языка для 8 класса авторов К.И. Кауфман и М.Ю Кауфман Happy English.ru.

На данном уроке учащиеся знакомятся с основами парламентского государства, с конституционной монархией. С точки зрения методики на данном уроке проверяются следующие умения и навыки учащихся: умение понимать английскую речь на слух, строить монологические высказывания, умение работать с текстом. В конце учащимся был предложен тест на проверку усвоения материала урока с последующей самопроверкой. Таким образом, оценку получил каждый ученик. В качестве домашнего задания был предложен кроссворд страноведческого характера, повторяющий материал урока.

Список использованной литературы.

Ссылки на Интернет - источники

Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. – учебник англ.языка для 8 кл. Обнинск: Титул. 2009

http://projectbritain.com/government/index.htm

http://gdb.rferl.org/0ECF73A4-F571-4DA0-BE5D-951211938F30_w268_r1.jpg

http://www.ag-online.co.uk/mediac/400_0/media/DIR_3606/Downing~St.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/09/article-1179911-0298D0910000044D-610_468x286.jpg

http://london-sights.ru/wp-content/uploads/2009/03/1_palatacomm-150x150.jpg

http://s.66.ru/new66/news/a5/0a/06/36/a50a0636_resizedScaled_230to172.jpg

http://images.travelpod.com/users/myers1188/1.1276097085.parliment-big-ben.jpg

http://www.vokrug.tv/pic/person/2/7/6/3/medium_2763450e78e99e0217d857a15d2382bc.jpeg

http://www.vokrug.tv/pic/person/f/2/f/4/medium_f2f4d9f901b1be62642446592f1d20af.jpeg

Корнилова Наталья Геннадьевна , МБОУ «ДСОШ №3» г. Дятьково, Брянской обл

Пояснительная записка

Автор материала (ФИО)

Корнилова Наталья Геннадьевна

Должность (с указанием преподаваемого предмета)

Учитель английского языка

Образовательное учреждение

МБОУ «ДСОШ №3»

Г.Дятьково Брянской обл

Название материала

Урок английского языка

« The British Monarchy and a Parliamentary Democracy»

Класс (возраст)

8 класс

Учебный предмет

Название учебного пособия, образовательной программы (УМК) с указанием авторов, к которому относится ресурс

УМК Happy English.ru для 8 класса

К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман

Вид ресурса (презентация, видео, текстовый документ и другие)

*.ppt, *.doc

Техническое оснащение (компьютер, интерактивная доска и другие.)

Компьютер, проектор, дидактический материал, аудиозаписи.

Цели.

Задачи материала

Цели урока:

Познавательные:

1. Познакомить с основами парламентского государства, с конституционной монархией.

2. Учить работать с тестами.

Развивающие:

1. Развить умение понимать схемы.

2. Развивать навыки устной речи и аудирования..

3. Развитие догадки по аналогам с родным языком.

Воспитательные:

1. Осознание понятия “демократия”.

2. Прививать интерес и уважительное отношение к традициям страны изучаемого языка.

Краткое описание работы с ресурсом

(на каком этапе предполагается применение, форма использования: индивид, групповая и другое, на усмотрение автора).

Идея проведения данного урока заимствована из учебника английского языка для 8 класса авторов К.И. Кауфман и М.Ю Кауфман Happy English.ru.

На данном уроке учащиеся знакомятся с основами парламентского государства, с конституционной монархией. С точки зрения методики на данном уроке проверяются следующие умения и навыки учащихся: умение понимать английскую речь на слух, строить монологические высказывания, умение работать с текстом. В конце учащимся был предложен тест на проверку усвоения материала урока с последующей самопроверкой. Таким образом, оценку получил каждый ученик. В качестве домашнего задания был предложен кроссворд страноведческого характера, повторяющий материал урока.

Список использованной литературы.

Ссылки на Интернет - источники

Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. – учебник англ.языка для 8 кл. Обнинск: Титул. 2009

http://projectbritain.com/government/index.htm

http://gdb.rferl.org/0ECF73A4-F571-4DA0-BE5D-951211938F30_w268_r1.jpg

http://www.ag-online.co.uk/mediac/400_0/media/DIR_3606/Downing~St.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/09/article-1179911-0298D0910000044D-610_468x286.jpg

http://london-sights.ru/wp-content/uploads/2009/03/1_palatacomm-150x150.jpg

http://s.66.ru/new66/news/a5/0a/06/36/a50a0636_resizedScaled_230to172.jpg

http://images.travelpod.com/users/myers1188/1.1276097085.parliment-big-ben.jpg

http://www.vokrug.tv/pic/person/2/7/6/3/medium_2763450e78e99e0217d857a15d2382bc.jpeg

http://www.vokrug.tv/pic/person/f/2/f/4/medium_f2f4d9f901b1be62642446592f1d20af.jpeg

Скачать конспект

Сообщить об ошибке