Содержание
-
The 15th of December
ГлаголCan (мочь, уметь) Утверждение I He She can sing. We You They
-
Say that you can do this(Скажи, что ты умеешь это делать).I can sing.
-
Say that the animals can do this (Скажи, что животные умеют это делать). The cat can run.
-
Say that they can do this (Скажи, что они умеют это делать).They can sing.
-
Отрицание
I He She cannot sing. We can’t You They
-
Say that he / she can’t do this. (Скажи, что он / она не умеют делать).He can’t sing.
-
Вопрос
I he Can she sing? you we they Yes, I can. No, I can’t.
-
Work in pairs. Ask and answer questions.Работайте в парах. Задавайте вопросы и отвечайте на них.
Can you draw? Yes, I can. Can your brother play the guitar? No, he can't.
-
What can you do? Example: I can jump. I can see. I can sing.
-
-
Let us read.
[æ] cat, thanks, can, cannot. My brother can run. The monkeys can jump. – Can your dog jump? – Yes, it can. My cat can jump, too. [а:] father, aunt, can’t. My little sister can’t read. She can read but she can’t dance. I I I can I can’t I can draw I can’t draw I can draw a bear I can’t draw a bear I can draw a big bear I can’t draw a big bear I can draw a big brown bear I can’t draw a big brown bear
-
catch - ловить, поймать, схватить.сlimb – карабкаться, подниматься. fly – летать.eat – есть, кушать.
-
Check your progress. Do the test.
Level 2 I. Составь 5 вопросов. he dance ? you sing ? Can she ride a bike ? they roller- skate ? draw ? II. Скажите, чтоэтонетак. Дайтедваварианта. She can read. She cannot read. = She can’t read. 1. He can jump. …………… jump. = …………. jump. 2. I can sing. ………………. sing. = ……………… sing. 3. They can run. …………………… run. = ……………….. run. 4. She can dance. ………………. dance. = ……………… dance. 5. We can go. ……………………. go. = ………………… go. Level 1 I. Скажите, кто что умеет делать. 1. I ………………………. ( u, p, m, j ). 2. He ……………………. ( o, k, w, r ). 3. They ………………. ….( u, n, r ). 4. She ……………………. ( a, e, d, r ). II. Исправьневерныеутверждения. 1. Cats can sing. ………………………………………….. . 2. Dogs can draw. ………………………………………… . 3. Camels can jump. ………………………………………. . III. Спросите, умеет ли это ваш собеседник. ( m, j, p, u ) Can you jump? 1. ( r, n, u ) …………………… . 2. ( d, e, a, c, n ) …………………… . 3. ( a, y, l, p) ……………………... .
-
Check your answers.
Level 2 I. Составь 5 вопросов. he dance ? you sing ? Can she ride a bike ? they roller- skate ? draw ? II. Скажите, чтоэтонетак. Дайтедваварианта. She can read. She cannot read. = She can’t read. 1. He can jump. He cannot jump. = He can’t jump. 2. I can sing. I cannot sing. = I can’t sing. 3. They can run. They cannot run. = They can’t run. 4. She can dance. She cannot dance. = She can’t dance. 5. We can go. We cannot go. = We can’t go. Level 1 I. Скажите, кто что умеет делать. 1. I can jump. 2. He can work. 3. They can run. 4. She can read. II. Исправьневерныеутверждения. 1. Cats can sing. Cats can’t sing. 2. Dogs can draw. Dogs can’t draw. 3. Camels can jump. Camels can’t jump. III. Спросите, умеет ли это ваш собеседник. ( m, j, p, u ) Can you jump? 1. Can you run? 2. Can you dance? 3. Can you play?
-
Your marks
0 – 1 mistakes « 5 » 2 – 3 mistakes « 4 » 4 – 5 mistakes « 3 »
-
Puzzle timeНапиши слова, начинающиеся с этих букв.
-
AnswersHere are the words
-
Homework
S.B: p.71, p. 74 ex. 9 W.B: p. 27 ex. 1, 2 Thank you for the lesson. Good bye, children !
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.