Содержание
-
Класс шагы«Конфликтлерболгашоларнышиитпирлээрининаргалары»Сорулгалары:1. Конфликтлернинчылдагааннарынтодарадыпбилирингеооредири, оларнышиитпирлээри;2. Уругларнынаажы-чанындаэкичуулдерниоттурары, бодунгашынунелелбээрингеооредири;3. Хундуткелдигболурунгакижизидери;
-
Конфликт дугайында билиг
Конфликт (латинсостен «conflictus» - столкновение) - дээргечорулдээлешкенталаларнынкиржикчилерининбот-боттарынгахамаарылгазынынтуннелиндесонуургалдарында, узел-бодалдарында, коруштериндеудурланышкакчуулдернишиитпирлээрининчидигаргазыболуптурар. Конфликтлерооренирэртемниконфликтологиядепадаар.
-
Конфликтлернинхевирлери:
Внутриличностный (кандыг-ла бир кижинин бодунга хамаарыштыр конфликт) - чижээ: «Гроза» деп драмада Катеринанын овур-хевири. Межличностный (Кандыг-ла бир кижилернин бот-боттарынын аразында конфликт) – Чижээ: Банкга оочур дээш 2 кижинин маргыжы бергени. Внутригрупповой (Кандыг-ла бир болуктун иштинде болуп турар конфликт)- Чижээ: 10 класстарнын оореникчилери бот-боттарынын аразында маргышкан. Межгрупповой (кандыг-ла бир болуктернин аразында болуп турар конфликт) - Чижээ: 10 биле 11 класстар аразында маргыжыышкын. Социальный (социал байдалдардан унген конфликт)- А) Конфликт потребностей (кандыг бир-ле чуулду хереглээнинден тывылган конфликт) Б) Конфликт ценностей (ат-алдар, арын-нуур дээш тыптып келир конфликт) Межнациональный (ангы-ангы нация чоннарнын аразында конфликт) Педагогический («башкы-оореникчи» харылзааларнын аразында конфликт) Супружеский (ог-буленин кол ээлеринин аразында конфликт).
-
Конфликтлернишиитпирлээрининаргалары
Чанчыгары (приспособление) – чорулдээлешкенийиталанынбирээзиоскези – биле буруну-билечопшээрежиптурар, ынчалза-даабодунунбодалынбодап, онучугаалаарынданкоргар. Дезип, ойталаары (избегание)- чорулдээлигбайдалдандезипчоруптары. Компромисс – кайы-даа таланы хомудатпайнтураршиитпирнихулээпалыры, дугуржулга. Адаанажылга (соперничество) – бот – боттарынгадужупбербейн, удурдемисежилге. Кадыажылдажылга (сотрудничество) – ниитишиитпирнихулээпалыры, демнежилге.
-
Анкетанын туннелдери
6-8 балл– тоомчачокарга (игнорирующий подход)– чорулдээлигбайдалдарнышиитпирлээрде, силернинкандыг-даакиржилгенерчок. 9-11 балл – оожургадыр, чавырылдырарарга (затушевывающий, сглаживающий подход) – силертайбынны, оожургалдыарттырыпалыксаптурарсилер, ынчалза-дааконфликтлержекичээнгейсалбазын, аргалыг-лаболзаанаакиришпезинкызыдарсилер. 12-14 балл – проблемалыгшиитпирлээшкин (проблемно-разрешающий подход) – конфликтиникончугдурген, денге, чогаадыкчыарга-билешиитпирлээринкызыдарсилер. 15-17 балл – быжыг, медерелдигарга (трезвый подход) – конфликт кылганулускахамаарыштырулегерлигкижиболуксаптурарсилер, ынчалза-дааоларныбашкарарынбодап, кым «меге», кым «шын» депчуулдусайгарарсилер. 18 балл – компромисс (компромиссный подход)- ийиталанын денге эптежип, кайызынга-даатааржыршиитпирниундуреринкызыдарсилер.
-
М. Исаковский.«И кто его знает»
На закате ходит парень Возле дома моего. Поморгает мне глазами И не скажет ничего. И кто его знает, Чего он моргает Как приду я на гулянье Он танцует и поет А простимся у калитки Отвернется и вздохнет. И кто его знает, Чего он вздыхает. Я спросила : Что не весел? Иль не радует житье? Потерял я – отвечает- Сердце бедное свое. И кто его знает, Зачем он теряет. А вчера пришло по почте Два загадочных письма: В каждой строчке -только точки – Догадайся, мол, сама. И кто его знает, На что намекает.
-
Тренинг «Ритмы свободы»
Хлопни в ладоши три раза. Топни правой ногой. Топни левой ногой. Поднимись. Посмотри на друга. Улыбнись. Помаши руками. Глубоко вдохни, задержи дыхание. Сделай полный выдох. Медленно, как сдувающийся шарик, опустись на пол. Медленно поднимись. Повернись три раза вокруг себя. Громко скажи: «Я свободен!»
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.