Содержание
- 
              
            
 Сочинения – описания Ф.П. решетниковонь «Тага кафта» картинастонза репродукциять коряс. Аноклазе и ётафтозе: мокшень кялень и литературань тонафтысь Моисеева Л.М. 
- 
              
            Урокть целенза:содафтомс шабатнень Ф.П. Решетниковонь творчестванц мархта; панжемс картинать основной мяленц; тонадомс картина коряс сочинениянь сёрмадома; лездомс тонафнихненди сяда кемоста шарьхкодемс, содамс, кельгомс мокшень и рузонь кяльхнень; няфтемс, мезе может улемс. Кда получат кафта. 
- 
              
            Ф.П. Решетников «Тага кафта»
- 
              
            Художникть эрямань киц.Содаф художниксь Фёдор Павлович Решетников нинге шабакспингста кельгозе рисовандаманц. Улемок студентокс Московскувонь художественнай институтса, сон уендсь «Челюскин» лемса карабльса. Меле сёрмадозень кой – кона картинанзон, конатнень лемдезень Арктикати.. Великай Отечественнай войнать пингста Ф.П. Решетников ульсь фронца. Фашисттнень эзда аралась Севостопольть и Крымть эса. Войнада меле художниксь кярьмодсь эсь тевонцты. Сон рисавась аф фкя картина. 
- 
              
            
 Шачсь Украинаса художниконь семьяса. Рисовандась шабакспингста сявомок. 1929 – 1934 тонафнесь Москуса Высшай художественно – техническяй мастерскойса. 
- 
              
            Решетниковонь музеец.
- 
              
            Ф. Решетниковонь музеец.
- 
              
            
 
- 
              
            Ф.П. Решетниковонь картинанза «Сась каникулав» 1948.
- 
              
            «Переэкзаменовка»
- 
              
            
 «Нарушитель» «За уроками» 
- 
              
            «Достали языка»
- 
              
            «Дачаса»
- 
              
            Картинась «Тага кафта» 1952Картинать сёрмадомань историяц. Художниксь лятфтазе: «Мяльсь сёрмадомс тя картинать сась прязон школаса, мзярда улень урокса и ванондонь фкя тонафнить мельге, конанди доскать инголе ашезь решандав задачась. Монь эстокиге прясон эвондась картина, кода кудса васьфтьсазь цёранять, кда сон получай кафта, и ёрань сёрмадомс тянь колга картина» 
- 
              
            «Тага кафта»
- 
              
            Кодама жанраса сёрматф тя картинась?Картинась сёрматф эрямань коень жанраса. 
- 
              
            Эрямань коень жанрасьазонды ломатнень эрь шинь эряфснон, трудснон, обуцяснон колга. 
- 
              
            Кода художниксь няфтезе, што картинаса главнай геройсь тонафни?.Васенце планца художниксь няфтсь цёраня, кона сась школаста. Тядяц, сазороц и ёмла браткац ваныхть лангозонза. 
- 
              
            Картинать ингольце и фталце планоц.Ся, мезе картинаса няфтьф сяда инголе, видеста ваныть инголе – картинать ингольце планоц. Ся, мезе картинаса няфтьф сяда фтала, ваныть эзда ичкозе – картинать фталце планоц. 
- 
              
            
 Азость, мзяра кизодонза цёранять?2. Мезьса наряжаф цёранясь?3. Мезе можна азомс сонь ванфонц и шамаликонц колга? Цёраняти 10-11 киза. Цёранять лангса аф коряванза пальта меховой воротник мархта. Пильгсонза од пиндолды галошат и школьнай формаса. Пряц нолдаф алу, ваны шири, улема, сон пели варжакстомс кудстоннетнень лангс. 
- 
              
            Мезень колга корхтай сонь шоваф портфелец.Цёранять кядьса шоваф и сязентьф портфель. Тялонда, улема, сон арни лангсонза пандоня пряста, а кизонда мархтонза налхки футболса. Замокоц кунара ни тапаф и сотнеф кувака пикскаса. Книга вастс портфельста няевихть конькат. Улема, сон урокта меле якась канькаса курькснема. 
- 
              
            Кие васьфтезе цёранять кенярдезь?Пиненясь кенярдсь цёранять саманцты. Сон нльне ингольце пильгонзон путозень цёранять мяштьс и ёразе ноламс шаманц. Арьси, што туйхть азоронц мархта ульцяв налхксема. 
- 
              
            
 Кода ваны тядясь эсь цёранянц лангс, кона получась тага кафта? Мезьса сон наряжаф? Тядясь кядензон путозень плманжанзон лангс и ужяльдезь ваны цёранять лангс. Тядять мяштьса якстерь фартук, пильгсонза тапочкат, а прясонза сенеме руця. 
- 
              
            Кода ваны цёранять лангс ёмла браткац?Сон арни велосипедса и пеетькшни кафтонь каннить лангса.. 
- 
              
            Мезень колга корхтай стирнять сельмованфоц? Кода сон тонафни?Стирнясь цёранять лангс ваны кяжиста, бта ёрай азомс: «Эх тон, мезе тиендят? Тядяньконь ёфси аф ужяльдьсак. Фалу куду каннят аньцек кафтт!» Няеви, што стирнясь пяк аккуратнай и тонафни аньцек ветес. Сон тиезень уроконзон и вандыенди кочкай портфеленц эса. 
- 
              
            Кода няфтьф квартирась?Стенатне ватьфт сенеме тюссонь краскаса. Кияксти ацаф кавёр. Ужети путф шра. Фталдонь планца художниксь няфтсь нинге фкя комната. Вальмялангса няйхтяма панчф, а стеса повфтаф географиянь карта. 
- 
              
            Азость картинать основной мяленц.Кальдяв ся, кда куду каннят кафтт. 
- 
              
            Кодама краскат авторсь сявондсь картинаса?Художниксь сявондсь разнай тюссонь краскат: сенеме, якстере, коричневай, сянгяряза. Вдь сон азонды аф кодамовок ила колга, а сявсь и няфтсь эряень фкя ши. 
- 
              
            Словарнай тевК…ртина, кв…ртира, ц…раня, п…льта, п…ртфель , р…бота, к…ток, к…нькат, ул…ця. 
- 
              
            
 Картина, квартира, цёраня, пальта, портфель , работа, каток, конькат, ульця. 
- 
              
            Сёрмадость валзюлмотнень и арьседа мархтост валрисьмот.Сязентьф портфель, каннеф пальта, идень велосипед, простой коврик, шобдаза касынка, школьнай форма. 
- 
              
            Планць:1.Ф.П. Решетников – содаф художник. 2. «Тага кафта» картинать сёрмадомань историяц. 3. Главнай геройсь (лангоц, ванфоц, портфелец). 4. Тядять сельмованфоц. 5. Стирнять ванфоц. 6. Пинесь – цёранять цебярь ялгац. 7.Картинать основной мялец. 8. Монь ванфозе картинать лангс. 
- 
              
            «Тага кафта»
- 
              
            Кудонь тевсьСёрмадомс сочинениять черновикс. 
 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
                  
                 
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
Нет комментариев для данной презентации
Помогите другим пользователям — будьте первым, кто поделится своим мнением об этой презентации.